E2 visa Israel

חדשות טובות!
מתאריך 1.5.2019 גם ישראלים יכולים להגיש בקשה ל- E2 visa לשגרירות האמריקאית בתל אביב. 

מהי E2 visa לישראלים?

E2 visa הינה ויזת משקיע לארה"ב אשר מאפשרת למבקש הויזה לעבור לארה"ב באופן חוקי ולהשקיע ולעבוד בעסק שלו בארה"ב. E2 visa למעשה הינה ויזה לפתיחת עסק בארה"ב שמטרתו לפתח את הכלכלה האמריקאית ולספק מקומות עבודה לאזרחים אמריקאיים וכמו כן לאפשר למבקש הויזה לנהל עסק מצליח בארה"ב, לשלם מיסים ולשפר את הכלכלה.

E2 visa לישראלים היא אפשרית מתאריך 1.5.2019 וזאת לאחר שנים שממשלת ארה"ב וממשלת ישראל היו בדין ודברים באשר לאישור הויזה. כיום השגירות האמריקאית בתל אביב מנפיקה את הויזה לישראלים אשר מעוניינים פתוח עסק בארה"ב לזמן של שנתיים בלבד עם אופציה להארכת הויזה מעת לעת כל עוד העסק חי וקיים.

חשוב לציין שאזרחים ישראלים עם אזרחות כפולה, יכולים להגיש את הבקשה ל E2 visa על הדרכון הזר (במידה והמדינה שלה האזרחות הזרה חברה באמנה עם ארה"ב המאפשרת הגשת E2 visa ) ובמקרים רבים לקבל אשרת שהייה ארוכה יותר בארה"ב של עד 5 שנים.

בנוסף, הנפקת E2 visa מאפשרת למשפחתו של המבקש לעבור עמו לארה"ב ולזכות בכל התנאים הסוציאליים ואף לבן/בת הזוג של המבקש, להגיש בקשה לאישור עבודה לאחר הנחיתה בארה"ב.

דגשים חשובים ב- E2 visa לישראלים

  • E2 visa נחשבת לויזה שלא למטרת הגירה – Non Immigrant Visa ולכן לא ניתן לקבל גרין קארד – סטטוס של תושב קבע בארה"ב עם E2 visa. למרות זאת, ישנן אפשרויות להחליף את הסטטוס החוקי בארה"ב במידה ובן/בת הזוג מוצא עבודה בארה"ב ומוצא ספונסר אשר בעזרתו יוכל בן/בת הזוג לבקש מעמד של תושב קבע וכך לקבל גרינקארד לו ולמשפחתו. 
  • E2 visa ניתן להגיש רק לאחר שהעסק בארה"ב נפתח והתחיל לעבוד. לא ניתן לקבל E2 visa כאשר העסק הוא רק בשלב הרעיוני. כלומר צריכה להיות הוצאה מסויימת על העסק והשקעה עבור העסק.
  • נדרש סכום השקעה "משמעותי" עבור הוצאת E2 visa. מה זה סכום השקעה "משמעותי"? אין בחוק אזכור של סכום מדוייק. אבל ניתן לומר שסכום ההשקעה הראשוני בעסק צריך לעמוד על לפחות 50-100 אלף דולר. וזאת על מנת לעמוד בסטנדרט מסויים של השקעה ממוצעת. כמובן שגובה ההשקעה יכול להשתנות בהתאם לסוג העסק, המדינה בה נפתח העסק וכו'.
  • הבקשה היא בקשה מהירה יחסית. במה דברים אמורים: E2 visa לעומת ויזות אחרות, הינה ויזה שמונפקת במהירות גבוהה יחסית משום שאין צורך להגיש אותה למחלקת ההגירה בארה"ב והגשת הויזה נעשית אך ורק לשגרירות בישראל. לכן, מרגע ההגשה של הבקשה ל-E2 visa בישראל, צפוי זמן המתנה של כ-6 -10 שבועות עד שהויזה ניתנת למבקש (במידה והיא מאושרת).

E2 visa לישראלים – המהלך הנכון לישראלים שרוצים לעבור לארה"ב ולעבוד בעסק שלהם

כפי שפירטנו לעיל, E2 visa היא אפשרות טובה למשקיעים ובעלי עסקים ויזמים שמעוניינים לעבור לארה"ב ולעבוד בעסק שלהם. ההשקעה שנדרשת היא לא גבוהה יחסית וכן ממשלת ארה"ב מוציאה בין 20-30 אלף E2 visa בשנה. לכן כל עוד עומדים בקריטריונים של ממשלת ארה"ב להנפקת E2 visa, מדובר על הליך פשוט יחסית ולא יקר לעומת ויזות אחרות שמאפשרות לעבור לארה"ב ולעבוד. כמו כן יש לציין את העובדה שעם E2 visa, בן/בת הזוג יכולים לקבל רשיון עבודה ולעבוד גם כן – יתרון גדול לעומת ויזות אחרות שאפשרות זו אינה קיימת.

משרדו של עורך דין ניר אביבי מטפל בבקשות ל-E2 visa לישראלים ולישראלים עם אזרחות כפולה ומתמחה בהשקעות בארה"ב ובפתיחת חברה בארה"ב.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print