ויזת משקיע E2 לארה"ב – עדכונים אחרונים

חידודים בנושא ויזת E2

בעקבות פניות רבות שאנחנו  מקבלים לאחרונה בקשר לויזת משקיע E2 לארה"ב, חשוב לחדד עניין מסויים שעולה לא פעם:
ויזת E2 הינה ויזה שבהגדרתה היא: Non Immigrant Visa – כלומר, ויזה שלא למטרת הגירה.
 
הכוונה בכך היא שהויזה לא מאפשרת לקבל בהמשך גריi קארד ו/או אזרחות אמריקאית. אבל, חשוב לשים לב לכך שכן ניתן לשנות סטטוס לאחר הכניסה לארה"ב.
 
במה דברים אמורים: במידה ומקבל ויזת משקיע E2 עובר לארה"ב ביחד עם בן/בת זוגו, בן/בת הזוג יכול לבקש היתר עבודה לאחר הכניסה לארה"ב.
עם היתר העבודה בן/בת הזוג יכול למצוא מעסיק אשר יהיה מוכן להעסיק את בן/בת הזוג. ובמידה והמעסיק יהיה מרוצה מהעובד הוא יכול לבחור להגיש בקשה של ספונסרשיפ עבור העובד. בבקשה זו למעשה המעסיק מבקש שהעובד יקבל מעמד של תושב קבע בארה"ב עקב הצורך הגדול שיש לאותה חברה באותו עובד. כמובן שהליך זה הוא לא פשוט ודורש השקעה מצד החברה באותו עובד, מסמכים רבים ונכונות להשקיע בהליך. כמו כן נדרשת החברה להוכיח מדוע כישוריו של אותו עובד חיוניים לחברה ולא ניתן להעסיק עובד מקומי במקום אותו עובד. בכל מקרה  לאחר אישור הליך בקשת הספונסרשיפ על ידי הרשויות האמריקאיים, בן/בת הזוג יכולים לקבל מעמד של תושב קבע בארה"ב, מה שמזכה אותו בגרין קארד.
 
במקרה כזה, הסטטוס של המשפחה יכול להשתנות וכולם יכולים לשנות את הסטטוס ממעמד של ויזה למטרה שלא להגירה, למעמד קבע בארה"ב.
 
זו רק דוגמא אחת לכך שכן ניתן לשנות סטטוס מויזה שניתנת למטרה שלא להגירה (ויזה E2) למעמד תושב קבע בארה"ב אך בצורה עקיפה. כמובן שניתן לבצע את שינוי הסטטוס מויזת משקיע E2 בדרכים אחרות בהתאם לצורך ולנסיבות.
 
בכל מקרה, חשוב לזכור שגם אם לא משנים סטטוס, כל עוד העסק בארה"ב ממשיך לעבוד ולתפקד בצורה סדירה, אין כל מניעה לקבל הארכות בלי הגבלה לויזה E2 ולהשאר בארה"ב כל עוד העסק קיים.
 
רק נזכיר שכיום השגרירות האמריקאית בתל אביב מעניקה ויזת משקיע E2 לישראלים לתקופה של שנתיים בלבד (לעומת חמש שנים לדרכון אירופאי) אך בעתיד ייתכן וממשלת ארה"ב תאריך את אורך הויזה.
 
מקווה שהנושא הוסבר כהלכה – לשאלות נוספות אנחנו תמיד כאן וניתן ליצור קשר לכל שאלה.
 
מזכיר לכולם שמשרדנו מטפל בהשקעות בארה"ב והנפקת ויזת משקיעים לארה"ב מסוג E2 לאזרחים ישראלים ולאזרחים ישראלים עם דרכון זר.
 
 
 
 
Facebook
WhatsApp
Email
Print