עמלת עורך דין מכירת דירה

עמלת עורך הדין – שם נרדף לשכר טרחת עורך הדין

עמלת עורך דין בעסקה של מכירת דירה גם נקראת: שכר טרחת עורך דין במכירת דירה ולמעשה מתארת את התשלום אותו גובה עורך הדין עבור ייצוגו בעסקת מכירת דירה.

בדרך כלל העמלה של עורך הדין תקבע בהתאם לנסיונו של עורך הדין והותק שלו בתחום המקרקעין, אך גם עקב סוג העסקה ומאפייניה. לדוגמא, עסקה של מכירת דירה "פשוטה" ללא מרכיבים מיוחדים, בדרך כלל תתומחר שונה מעסקה מורכבת יותר כמו לדוגמא מכר נחלה או משק חקלאי באגודה שיתופית. 

עמלת עורך הדין במכירת דירה בדרך כלל תעמוד על אחוז מסויים מגובה העסקה בתוספת מע"מ. לדוגמא על מכירת דירה ללא מרכיבים מיוחדים בדרך כלל יגבה עורך הדין עמלה של 0.5%-1% מגובה העסקה בתוספת מע"מ. בעוד שבעסקאות מקרקעין יותר מורכבות כמו למשל נחלות חקלאיות ו/או מכירת נחלה ו/או משק חקלאי, חוזים מסחריים מורכבים ועוד אחוז העמלה שיגבה עורך הדין יהיה גבוה יותר ויכול להגיע לכמה אחוזים משווי העסקה.

עמלת מינימום לעסקת מכירת דירה

כפי שציינו לעיל, עמלת עורך הדין בעסקת מכירת דירה משתנה בהתאם לסוג העסקה ונסיונו של עורך הדין, ובדרך כלל נקבעת על ידי אחוזים שקובע עורך הדין עם לקוחותיו מסך גובה העסקה. אך מה קורה כאשר שווי העסקה מסתכם בסכום נמוך אשר גביית אחוז של 0.5%-1% מגובה העסקה על ידי עורך הדין יהווה סכום נמוך מדי? לדוגמא, כאשר נמכרת דירה באיזורי פריפריה על סך של 400 אלף -800 אלף ש"ח עורך הדין יעבוד באופן זהה על עסקה כזה לעומת עסקה ששווייה הינו 4 מיליון ש"ח, אך שכר הטרחה יהיה שונה באופן משמעותי. מסיבה זו עורכי דין רבים בדרך כלל יגבו עמלת מינימום לעסקת מכירת דירה. כך גם במידה ושווי הדירה הנמכרת הינה בסכום נמוך של כמה מאות אלפי ש"י, עורך הדין עדיין יגבה את עמלת המינימום שבגינה עורך הדין יקבל את השכר המגיע לו עבור שעות עבודתו ועבור כל העבודה שהשקיע עורך הדין בבדיקות מקדימות עבור לקוחותיו בגין הנכס, תחשיב מס שבח, הכנת הסכם המכר ו/או תיקונים להסכם המכר, ביצוע רישום הדירה ברשות המקרקעין ועוד.

הסכם שכר טרחה לעניין עמלת עורך דין למכירת דירה

אנו ממליצים בחום לנסח ולחתום על הסכם שכר טרחה שמסכם את עמלת עורך הדין בעסקת מכירת דירה. וזאת מהסיבה שכאשר עמלת עורך הדין בעסקת מכירת דירה נקבעת מהתחלה, כך נמנעים ממצב של אי נעימות כאשר הדברים לא מסוכמים בצורה ברורה וכבר משלב ההתקשרות עם עורך הדין אשר נבחר לייצג את לקוחותיו בעסקה.

הסכם שכר טרחה צריך להכיל בתמצית את תיאור עבודתו של עורך הדין, סמכותו ומה כוללת העמלה המשולמת לעורך הדין. לדוגמא, בדרך כלל שכר הטרחה המשולם לעורך הדין בגין מכירת דירה אינו כולל השגות ו/או עררים על שומת מס שבח שרשויות המסים קובעים למוכר הדירה. במידה ויתבקש עורך הדין להשיג על החלטת הרשות, יגבה עורך הדין תשלום נוסף. בנוסף לכך הסכם שכר הטרחה עם עורך הדין צריך לכלול את פרטי הנכס, שווי הנכס ועוד פרטים מזהים אשר יעזרו בעתיד כאשר ירצו הצדדים "לעשות חשבון", יוכלו לעשות זאת בצורה פשוטה ובהירה לכולם.

משרדנו מתמחה בעסקאות מקרקעין ובייצוג לקוחות במכירה וקנייה של דירות מגורים, נחלות ומשקים, עסקאות נדל"ן שונות ועוד.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print