פתיחת חברה LLC בארה"ב

פתיחת חברה LLC בארה"ב – הקמת גוף משפטי נפרד

משקיעים ישראלים רבים נדרשים לפתוח חברה LLC בארה"ב לצרכי השקעה בנדל"ן והשקעות אחרות כגון השקעה לצרכי ויזה ו/או השקעה בעסק.

פתיחת חברה LLC חיונית משום שהיא יוצרת חוצץ בין המשקיע הפרטי לעסק שברשותו ובכך יוצרת יישות נפרדת שעומדת מול רשויות המס והרשויות האחרות בארה"ב בכל דבר ועניין הקשור לעסק.

פתיחת חברה LLC בארה"ב משתנה ממדינה למדינה וכך גם העלות לפתיחת החברה והאפשרויות השונות שחברת LLC  מאפשרות לבעל העסק. ישנן מדינות בארה"ב שאחוז המיסוי שלהן (מס החברות) הינו נמוך וישנן מדינות שמס החברות הינו גבוה. בנוסף לכך ישנן מדינות (לדוגמא קליפורניה) בארה"ב אשר מחייבות את בעל החברה לשלם תשלום חד פעמי גבוה יחסית בנוסף לתשלום שנתי קבוע, וישנן מדינות אשר בעל החברה נדרש אך ורק לסיים תשלום סמלי כל שנה. 

פתיחת חברה LLC הינו הליך פשוט יחסית אשר כרוך בהגשת מסמכים לרשויות בארה"ב בכמה שלבים:

  • ראשית דרושה הקמה של החברה ברמת המדינה – לכל מדינה בארה"ב יש דרך קצת שונה להקמת החברה בין אם מדובר באתר אינטרנט שבו מגישים את הבקשה וגם האגרה משתנה ממדינה למדינה.
  • בעת הקמת החברה נדרשים למלט פרטים שונים על החברה ועל הבעלים של החברה כגון: בעלי מניות, מנהלים, נציגים, מיופי כוח ועוד של החברה וכן כתובת של החברה, טלפון, כתובת למשלוח דואר של החברה  ופרטים אחרים שנדרשים מהחברה.
  • לאחר קבלת אישור על הקמת החברה מהמדינה שבה הגשנו את הבקשה לפתיחת החברה, נדרשים להגיש לרשויות המיסוי בארה"ב (IRS) בקשה לפתיחת Tax ID (מספר EIN) לחברה. שזהו למעשה מספר הח.פ של החברה האמריקאית שנפתחה והוא יהיה המספר המזהה של החברה ברשויות המסים איתו החברה תשלם את המיסים שלה לרשויות המס. צריך לקחת בחשבון שהליך פתיחת ה-EIN ישתנה בין חברה שבבעלות זרה לבין חברה שלבעליה כבר יש מספר SSN (Social security number). 
  • לאחר קבלת מספר ה-EIN מרשויות המיסים האמריקאיות החברה למעשה רשומה סופית בכל הרשויות הנדרשים וכעת החברה יכולה לפתוח חשבון בנק בארה"ב. בדרך כלל את חשבון הבנק של החברה יכול לפתוח נציג של החברה ו/או בעלים אחרים של החברה כל עוד יש את הסכמת כל הבעלים לפתיחת החשבון. הבנק ידרוש מסמכים שונים מבעלי החברה בעת פתיחת החברה ובהם את: מסמכים ההתאגדות של החברה, מספר ה-EIN של החברה, צילום דרכון של בעל החברה ועוד. נדגיש כי ברוב המקרים בעת פתיחת חשבון הבנק בארה"ב ידרשו בעלי החברה להיות נוכחים בסניף הבנק ולא ניתן לעשות זאת ב"שלט רחוק".

לאחר הקמת החברה LLC בארה"ב ניתן לבצע כל עיסוק חוקי לפי הגדרת החברה בארה"ב והחברה יכולה להיות פעילה לכל דבר ועניין. נהוג לא לערבב את פעילות החברה עם הפעילות האישית וכן אנו ממליצים לפתוח חברה נפרדת לכל עיסוק שונה אחד מהשני ו/או תחום פעילות. לדוגמא: במידה ומדובר בהשקעות נדל"ן בארה"ב. מומלץ להקים חברה לכל רכישת נכס ולא "לערבב" נכסים עם חברות.

בנוסף, יש לזכור שכמו בארץ, חלה חובת דיווח לרשויות המס כל שנה ויש להקפיד על דיווח באופן שוטף ובזמן על מנת שלא להסתבך עם רשויות המיסוי האמריקאיות שכידוע, אינן סבלניות לעבירות מס ולאי דיווחים בזמן.

משרדנו מתמחה בפתיחת חברה LLC בארה"ב וכן בהוצאת Tax ID ובסיוע בפתיחת חשבון בנק בארה"ב במידת הצורך.

לפרטים נוספים ולפגישת ייעוץ צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print