ניכור הורי תביעה

עורך דין ניר אביבי מתמחה במקרים של ניכור הורי בין בני זוג ובדיני משפחה.

פנו עוד היום לעורך דין ניר אביבי על מנת לעמוד על זכויותיכם במקצועיות וברגישות!

מה זה ניכור הורי ומה ניתן לעשות?

בתהליך הגירושין בין בני זוג מתרחשת  תופעה במסגרתה ילדי בני הזוג "בוחרים  צד"   ומסרבים לחיות במשמורת אימם או מסרבים  לפגוש את אביהם.

תופעה זו נגרמת כתוצאה מהתזת רפש ועלבונות הדדיים ולמעשה יוצרת תחושת הזדהות של הילד עם "סבלו" של אחד הצדדים.  

תופעה זו  תועדה מבית מדרשו של החוקר-הפסיכולוג ריצ'ארד גרדנר קרויה "ניכור הורי". כידוע, תסמונת הניכור ההורי (באנגלית "Parental Alienation Syndrome") היא תופעה בה ילד מתנכר, ללא כל צידוק מוכח ועקב הסתה של אחד ההורים כנגד ההורה האחר.

מצב דברים זה, עלול להתברר בהליך משפטי במסגרתו ההורה הסובל מהניכור של הילד כלפיו מבקש להפחית מזונות או אף לבטלם ומגדיר את ילדו כבן או בת מרדן.

בית המשפט כמדיניות שיפוטית נזהר מאד מלהגדיר קטין כמרדן בבחינה זהירה המלווה בחוות דעת של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, בניסיון שלא להעמיק את הקרע בין הורה לילד.

במקרי ניכור הורי חריף בהם מסרב הילד לפגוש את הוריהו בכל תנאי, בוחן ביהמ"ש אם מדובר בהסתה יזומה של הצד השני כנגד ההורה ויורה בדבר הליך סיוע משפחתי עמוק.

במצבי קיצון וסירוב עיקש ומתמיד לפגוש הורה יכריע ביהמ"ש לטובת ההורה המנוכר ויטיל סנקציה עד כדי ביטול חובת תשלום מזונות.

האם ניתן להפסיק ניכור הורי?

במצבים של ניכור הורי חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין שמתמחה בגירושין ובדיני משפחה ובמיוחד בניכור הורי מצד האם או מצד האב, על מנת לבחון האם מדובר באמת בניכור הורי ולהבין מהן האפשרויות העומדות בפני ההורה אשר סובל מניכור הורי ומהתרחקות ילדיו ממנו.

תופעת הניכור ההורי בנוסף להתרחקות ההורה מילדיו, גורמת במקרים רבים גם למצבים של דיכאון, חרדה ולחץ גדול כיוון שההורה סובל ממצב שבו הוא עומד חסר אונים מול ילדים שמתרחקים ממנו ואין לו שליטה על כך.

לכן חשוב מאוד לפעול במצבים של ניכור הורי באופן מהיר ומדוייק מול בית המשפט לענייני משפחה על מנת להפסיק את הניכור ההורי לאלתר.

עורך דין ניר אביבי – מתמחים בניכור הורי מצד האב ובניכור הורי מצד האם

משרדו של עורך דין ניר אביבי מומחה בדיני ניכור הורי, וייצג אתכם בתביעות בהן הורה סובל מניכור ילדיו כלפיו.

לפרטים נוספים ולשאלות בנושא ניכור הורי ובדיני משפחה וגירושין, ניתן לפנות בטלפון 077-7298914 או להשאיר פרטים בטופס צור הקשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print