עורך דין ירושה תל אביב

עורך דין ניר אביבי מתמחה בדיני ירושה וצוואות ואם אתם זקוקים לעורך דין ירושה תל אביב המאמר הבא נכתב עבורכם.

עורך דין ירושה תל אביב

מתי נצטרך להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושה

הצורך בעורך דין ירושה מתעורר לרוב כאשר אדם מעוניין לערוך צוואה בעודו בחיים אשר תקבע כיצד יש לחלק את רכושו לאחר לכתו מן העולם, או לאחר פטירתו של אדם אשר הותיר אחריו רכוש לחלוקה בין יורשים.

ירושה על פי דין

דיני הירושה במדינת ישראל מוסדרים בחוק הירושה. החוק קובע כי במותו של אדם יחולק עזבונו ליורשיו על פי דיני הירושה וזאת כל עוד המנוח לא הותיר אחריו צוואה. במילים אחרות, החוק קובע מעין ברירת מחדל שהיא חלוקת עיזבונו של אדם לפי דיני הירושה וכל עוד המנוח לא ציווה אחרת במסגרת צוואה שנערכה על ידו בעודו בחיים. במסגרת חלוקת עיזבון בירושה על פי דין מסווגים את דרגת קרבתם של קרובי המנוח שנותרו בחיים, למנוח ועל בסיס קרבה זו יחולק העיזבון. על פי החוק ישנם 3 שכבות של מעגלי קרבה כאשר כל מעגל קודם וגובר על המעגל הבא אחריו. כך למשל, קובע החוק שצאצא של מנוח גובר על הורה של מנוח, כך שבמצב שבו אדם הלך לעולמו והותיר אחריו צאצאים והורים בלבד, העיזבון יחולק לצאצאיו ולא להוריו שכן במעגלי הקרבה על פי חוק נקבע תיעדוף לצאצאי המנוח על פני הוריו. יש לציין שבן או בת זוג של מנוח נמצאת במעגל הקרבה הראשון אך זכות הירושה שלהם היא זכות נפרדת מזכות בני המשפחה כך שלמעשה כאשר אדם נפטר והותיר אחריו בן או בת זוג והירושה תהא על פי דין, החוק יסווג את מעגלי הקרבה ובעצם ייקבע איזה חלק בעיזבון לא יירש בן הזוג.

ירושה על פי צוואה

כפי שאמרנו מעלה, אדם רשאי בעודו בחיים לערוך צוואה שבמסגרתה הוא מצווה את רכושו לאחר פטירתו וכאשר נערכת צוואה שכזו חלוקת העיזבון תהא על פיה ולא לפי ברירת המחדל שבחוק. החוק מקנה 4 אפשרויות שונות לעריכת צוואה חוקית וכשרה – צוואה בעל פה, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה בכתב יד. ככל ואדם נפטר ולאחר מותו מתברר שנערכה על ידו צוואה, יש לקבל מידי רשם הירושה צו קיום צוואה בכדי להוציא את תוכנה לפועל. לאחר שמוגשת בקשה לקבלת צו קיום צוואה רשאי מי שנפגע מן הצוואה להגיש התנגדות לצוואה אשר תעבור להכרעת בית המשפט שיפסוק האם נפלו פגמים בצוואה או לא. כך למשל פעמים רבות עולות טענות ללחץ פסול כלפי המצווה מצד מי שנהנה מן הצוואה, פגמים שנפלו באופן עריכת הצוואה וכו׳.

אם אתם מעוניינים לערוך צוואה שמסדירה את אופן חלוקת הרכוש לאחר פטירתכם, אם קרוב אליכם נפטר והותיר אחריו צוואה וברצונכם להוציאה לפועל או ככל וישנה צוואה ואתם סבורים שהצוואה איננה משקפת את רצונו האמיתי של המצווה אתם צריכים עורך דין ירושה תל אביב והנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי.

Facebook
WhatsApp
Email
Print