הסכם שכירות משרד

עורך דין אביבי בעל ניסיון רב בעריכת הסכם שכירות משרד ואם בכוונתם לשכור משרד לשכירות קצרה או ארוכת טווח או אם בבעלותכם משרד ובכוונתכם להשכיר אותו פנו אלינו בהקדם.

הסכם שכירות משרד

חשיבות הסכם שכירות משרד

הסכם שכירות משרד הוא הסכם חשוב מאוד הן לשוכרים והן למשכירים. במסגרת ההסכם מעלים הצדדים על הכתב את כל התנאים לעסקת השכירות וחשוב שההסכם יהיה מפורט ומקיף כמה שאפשר. לרוב הסכם שכירות משרד יכלול את ההסכמות על גובה השכירות, אורך ההסכם ומתי הוא פג, תקופת אופציה, הסכמות ביחס לשכירות משנה, חובות וזכויות שחלות על השוכר והמשכיר, תחולת חוקים והגנות ואף מנגנוני פיצוי והפרה שונים. מדובר בחוזה מחייב חשוב מאין כמותו, בעל השלכות כלפי שני הצדדים ופעמים רבות מגיעים לבית המשפט צדדים שונים להסכם שכירות משרד עקב טענות כאלו ואחרות הנוגעות להפרת ההסכם ובכדי להימנע מכך ולמזער נזקים כמה שניתן, חשוב מאוד לנסח הסכם ברור שאינו משתמע לשני פנים. בהתאם, מומלץ באופן גורף לפנות לעורך דין העוסק בהסכם שכירות משרד בטרם התקשרות בהסכם שכן ככל ויש בידכם הסכם שכירות משרד מוכן שעליו אתם מתכוונים לחתום, עורך הדין יעבור על ההסכם ויבהיר לכם את המשמעויות המשפטיות הכרוכות בו בכדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת אם הוא מתאים לכם או לא. אפשרות נוספת היא עריכת הסכם שכירות משרד הנתפר עבורכם מן ההתחלה ומותאם לצרכים הייחודיים שלכם ושל המשרד שבבעלותכם. 

דגשים בהסכם שכירות משרד

כאשר עורכים הסכם לשכירות משרד חשוב מאוד לוודא שישנה התאמה מלאה בין צרכיו של השוכר לבין רצונותיו של המשכיר ושל המשרד שבבעלותו וכן חשוב מאוד לאמוד את טיבו של השוכר בטרם התקשרות בהסכם. אם המשרד מותאם לדוגמא לבעלי מקצועות חופשיים כדוגמת עורכי דין או רואי חשבון והשוכר הוא רופא שיניים, לא בטוח שישנה התאמה מלאה ועל כן יש לבחון אם בדעתו של השוכר לבצע שינויים פיזיים כאלו ואחרים במושכר והאם שינויים אלו עולים בקנה אחד עם רצון המשכיר. כמו כן, מומלץ להעמיד בטוחות מתאימות (כדוגמת שיק ביטחון, כתבי ערבות, ערבות בנקאית) כתנאי לעריכת ההסכם ולקבוע תנאים שלפיהם ניתן יהיה לפעול לפירעון בטוחות אלו. מומלץ מאוד לנסח הסכם ברור שלא מותיר כל מקום לפרשנות ביחס לכל התנאים היסודיים להסכם, כדוגמת גובה השכירות, כיצד ומתי היא משולמת, משך השכירות, האם יש לצדדים אופציה להארכת ההסכם ובאילו תנאים, איסור או היתר לעריכת שינויים במושכר וכן לקבוע מנגנונים שונים של פיצוי עקב הפרת ההסכם. בנוסף, חשוב לזכור שמשרד הוא נכס מסחרי ולרוב חלים עליו חובות תשלום לוועד הבית, לחברת הניהול, לבניין וזה בנפרד מתשלומי ארנונה, מים או חשמל ועל כן גם תשלומים אלו צריכים למצוא ביטוי בחוזה בין הצדדים. 

משרדנו מתמחה בעריכת הסכם שכירות משרד ונשמח לעמוד לרשותכם למתן ייעוץ משפטי.

Facebook
WhatsApp
Email
Print