עורך דין זיכיון

עורך דין ניר אביבי מתמחה בדיני זכיינות ובעל ידע וניסיון רב במתן ייעוץ משפטי ועריכת הסכמים לרשתות מזכות המבקשות להרחיב את פעילותן העסקית או ללקוחות פרטיים המבקשים לרכוש ולהפעיל זיכיון של מותג מוכר ועובד.

מהי שיטת הזיכיון

שיטת הזכיינות נותנת לבעלי עסקים שיש בידם מוצר טוב ועסק פעיל ומוכח את האפשרות להתרחב ולהגדיל את פעילותם העסקית באמצעות פתיחת סניפים נוספים והתרחבות רשתית במינימום מימון ועלויות. מן הצד השני, יכול אדם פרטי לרכוש זיכיון ולמעשה לפתוח עסק שכבר צבר מוניטין וקהל לקוחות, שיש לו מוצר שכבר הוכיח את עצמו ובכך למזער את הסיכון הטבעי שכרוך בפתיחת עסק אשר עלול להיסגר עקב אי הצלחה.

עורך דין זיכיון

הסכם זיכיון

הסכם זיכיון הוא למעשה החוזה שמעגן את כל ההסכמות שבין הרשת המזכה לבין הזכיין. הסכם זה הוא שיכתיב את מערכת היחסים שבין הצדדים, את החובות והזכויות של הצדדים, את המודל העסקי שלפיו יהיה על הזכיין לפעול,  ולכן, בין אם אתם עסק אשר מעוניין להפוך לרשת מזכה ובין אם אתם לקוח פרטי המעוניין לרכוש זיכיון רשתי, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין העוסק בדיני זיכיון.

עורך דין לעסק המעוניין להפוך לרשת מזכה

אם יש לכם עסק פעיל ואתם חושבים על הפיכת העסק לרשת מזכה, חשוב להיוועץ עם עורך דין לדיני זכיינות בתחילת ההליך, אשר ילווה אתכם בהליך וייתן מענה לכל השאלות המשפטיות הכרוכות בנושא. עורך הדין המלווה אתכם יבחן מהי צורת ההתאגדות הטובה לכם ביותר (עוסק מורשה, חברה בע"מ), אם אתם כמה שותפים לעסק, עורך הדין ייעץ לכם על הכדאיות בעריכת הסכם שותפות או הסכם מייסדים, עורך הדין יערוך עבורכם את הסכם הזיכיון ביניכם לבין הזכיינים העתידיים של הרשת, כאשר מדובר בהסכם חשוב עבורכם ועבור העסק שלכם שכן עליו להגן על המוניטין שצברתם, על המוצר שבידכם, על זכויות הקניין שלכם, עליו להגשים את המודל העסקי הטוב ביותר להצלחת הרשת המזכה שלכם מצד אחד אך כזה שיהיה גם טוב ויגשים את המודל העסקי הטוב ביותר עבור הזכיין העתידי שלכם שכן חשוב לזכור שהצלחתו של הזכיין היא הצלחתכם.

עורך דין לזכיין המעוניין להתקשר בחוזה עם רשת מזכה

אם אתם מעוניינים להתקשר עם רשת מזכה בהסכם זיכיון, בין אם באמצעות רכישת סניף יד שנייה שכבר הוקם על ידי הרשת או על ידי זכיין אחר המעוניין במכירתו הלאה ובין אם אתם אלו אשר עתידים להקים את הסניף, מומלץ מאוד להיוועץ עם עורך דין מסחרי בטרם חתימה על הסכם זיכיון. חשוב לזכור שהסכם הזיכיון מנוסח על ידי הרשת המזכה ועליכם לבחון היטב את ההסכם ולוודא שתנאיו מוסכמים עליכם. לעיתים תידרשו לשלם לזכיין סכום חד פעמי לרכישת הזיכיון ולעיתים תידרשו לשלם סכום חודשי. לעיתים תידרשו לשלם אחוז מן המחזור העסקי שלכם ולעיתים זה יהיה שילוב של הדברים. חלק מן הרשתות מתנות רכישה של מוצרי העסק מספקים קבועים וחלק לא, חלק מסייעים בהליכי רישוי וחלק לא וכפי שניתן לראות כל הסכם לגופו ועל כן החשיבות בהיוועצות מוקדמת עם עורך דין מטעמכם.

לעורך דין ניר אביבי ניסיון רב בייעוץ וליווי משפטי לרשתות מזכות מצד אחד ולזכיינים מן הצד השני ונשמח לעמוד לרשותכם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print