5 היתרונות של פתיחת חברה בע"מ

בישראל נפתחות עשרות אם לא מאות חברות ביום, הסיבה לכך היא פשוטה – פתיחת חברה בע"מ מאפשרת יתרונות רבים אשר בסופו של דבר מאפשרים לבעלים של החברה ליהנות מהגנה משפטית ויתרונות כספיים ומיסויים לא מבוטלים.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בהקמה ובפתיחה של חברה בע"מ, בעריכת הסכם מייסדים, הסכם סטארטאפ והסכמי חברות ושותפים.

במאמר זה נציין 5 יתרונות בולטים של פתיחת חברה בע"מ.

יתרון 1 – הפרדה משפטית בין האדם לחברה

רבים אינם מודעים לכך, אך חברה בע"מ היא למעשה יישות משפטית נפרדת לחלוטין, אשר יש לה מספר "זהות", אשר נקרא – מספר ח.פ. מספר הח.פ של החברה בע"מ נרשם ברשויות המיסים, במע"מ ומס הכנסה ולמעשה מהווה את מספר החברה ותעודת הזהות של החברה בכל המוסדות הרלוונטיים.

העובדה הפשוטה שחברה בע"מ מוגדרת כיישות משפטית נפרדת, מהווה הגנה משפטית על המחזיקים במניות החברה, כמובן, הכל לפי הגדרות החוק.

חשוב לציין בעניין זה שאמנם החברה מאפשרת יצירת ישות משפטית נפרדת מבעלי המניות המחזיקים בה, אך עדיין במקרים מסויימים יאפשר בית  המשפט מקרים של "הרמת מסך", וזאת כאשר מחזיקי המניות בחברה פעלו במזיד או שנתנו ערבות אישית / כתב אחריות אישית למעשיהם בחברה.

כל עוד לא בית המשפט לא הורה על "הרמת מסך" ו/או לא ניתנה ערבות ו/או כתב אחריות אישית ממחזיקי המניות בחברה, אין אחריות אישית של בעלי המניות לעניינים של החברה.

יתרון 2 – חברה בע"מ משדרת יוקרה ורצינות

פעמים רבות פונים אל עורך דין ניר אביבי יזמים, בעלי עסקים ויוזמים של סטארטאפים שונים, אשר מתלבטים האם להקים חברה בע"מ עוד בטרם התחילה החברה את פעילותה העסקית. הסיבה לכך היא שחברה בע"מ משדרת רצינות ויוקרה ואילו פעילות מעוסק מורשה או מעוסק פטור (עוסק שאינו מדווח מע"מ) נחשבת ל"פשוטה יותר". אמנם מדובר בהכללה וכמובן שלא בהכרח הדבר נכון, אך זהו בהחלט שיקול כאשר ניגשים למשקיעים ולקרנות השקעה ומציעים את הרעיון ואת האפשרות שהם ישקיעו בסטארטאפ או בעסק החדש.

יתרון 3 – הקצאת מניות בחברה בע"מ

כאשר מקימים חברה בע"מ, אחד היתרונות הוא שחברה בע"מ מאפשרת להקצות מניות לבעלי מניות חדשים, משקיעים ועובדים בחברה. הקצאת מניות מאפשרת לחברה להקצות עוד מניות בהתאם למספר המניות בחברה ולהון המניות הרשום.

הדבר מהווה יתרון משמעותי לסטרטאפים ועסקים שמתכננים לגייס הון מקרנות שונות ומשקיעים בשלבים השונים של חיי החברה.

יתרון 4 – מינוי חברי דירקטוריון בחברה בע"מ

יתרון נוסף של חברה בע"מ הינו מינויים של חברי דירקטוריון בחברה. מינוי חברי דירקטוריון הוא דבר חשוב ביותר כאשר מדובר בחברה אשר יש לה בעלי מניות שונים וכאשר כל אחד מבעלי המניות מעוניין שיהיה דירקטור מטעמו בחברה שידאג לאינטרסים של החברה ושל בעלי המניות הרלוונטיים. מינוי חברי דירקטוריון בחברה נקבע בתקנון החברה ובדרך כלל בהסכם מייסדים של בעלי המניות בחברה ובעלי השליטה בחברה. 

יתרון 5 – לחברה בע"מ יש גמישות רבה יותר בגיוס משקיעים וצירוף בעלי מניות נוספים

כאמור, חברה בע"מ כאשר מדובר בסטארטאפ או במיזם שדורש איתור משקיעים שונים, הינה עדיפה על פעילות העסק על ידי עוסק מורשה ו/או עוסק פטור. לכן, בחברה בע"מ ישנה גמישות רבה יותר בכל מה שקשור לגיוס משקיעים, הקצאת מניות בחברה, חלוקת דיבידנדים (חלוקה של רווחי החברה ועוד). כמו כן בחברה בע"מ ניתן לצרף בעלי מניות נוספים וחברי דירקטוריון במידת הצורך באופן קל יחסית אשר דורש רק קיום ישיבה של בעלי המניות ומורשי החתימה בחברה ודיווח לרשם החברות.

פתיחת חברה בע"מ – רק על ידי עורך דין 

לאחר שבמאמר זה סקרנו את היתרונות הרבים הקיימים בפתיחת חברה בע"מ, חשוב מאוד כאשר רוצים לפתוח חברה בע"מ לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני חברות ובעריכת הסכמי מייסדים ולו הידע והנסיון בפתיחת חברות ועסקים.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין חוזים וכן בפתיחת חברה בע"מ, עריכת הסכם מייסדים, הסכם שותפים ועוד.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי!

Facebook
WhatsApp
Email
Print