עורך דין ליקויי בניה בצפון

עורך דין ניר אביבי הינו מתמחה בתביעות ליקויי בניה והינו עורך דין ליקויי בניה בצפון ובמרכז עם התמחות במקרקעין, חוזים וייצוג בבתי משפט.

במאמר זה נתאר את תפקידו של עורך דין ליקויי בניה בצפון ומהם הדברים שחשוב לדעת על עורך דין מליקויי בניה בצפון ועל הגשת תביעת ליקויי בניה.

עורך דין ליקויי בניה בצפון – תת התמחות במקרקעין

ניתן לומר שלא כל עורך דין מקרקעין מתמחה בליקויי בניה בצפון, אך כמעט כל עורך דין שמתמחה בליקויי בניה, מתמחה במקרקעין. זה כמובן מכיוון שעורך דין ליקויי בניה ועורך דין שמתמחה בהגשת תביעות בגין ליקויי בניה מתמחה למעשה בתת התמחות של תחום המקרקעין, הפרת החוזים וייצוג לקוחות בבתי משפט ובהופעות בבתי משפט ובערכאות המתאימות (נקרא גם עו"ד ליטיגציה).

עורך דין ליקויי בניה בצפון – מה חשוב לדעת?

תביעה בגין ליקויי בניה הינה תביעה שאחד ממרכיביה העיקריים והחשובים ביותר היא תיעוד הנזקים בדירה והתייחסות למועד הראשון שבו הופיעו הנזקים לראשונה. על פי הדין, מועד הפועת הנזקים (או מועד גילוי הנזקים – על פי המוקדם מביניהם), מתחילים את מועד ההתיישנות שהינו 7 שנים בדרך כלל. לכן, חשוב מאוד לתעד את קרות הנזק ועם התגלות הנזקים הראשונה לתעד את מועד גילוי הנזקים ואת הנזקים עצמם, כך שיהיה ניתן לוודא שאנחנו לא עוברים את תקופת ההתיישנות טרם הגשת התביעה.

לאחר תיעוד הנזקים והמועד שבו התגלו הנזקים וליקויי הבנייה לראשונה, יש לקבל חוות דעת מומחה. בדרך כלל ישנן חברות בדק בית שתפקידם לבצע בדיקות מעמיקות באשר לליקויי הבניה. בין אם מדובר בדירה שנקנתה מקבלן (שאז חל בענייננו חוק המכר והאחריות בגין הנזקים על פי החוק), ובין אם מדובר בבית פרטי שנבנה בשיטת :"בנה ביתך", ניתן להזמין חברות אשר תפקידם כאמור להעריך ולתת אומדן על היקף ליקויי הבניה בנכס, הגורם לאותם ליקויים ומה נדרש על מנת לתקן אותם.

בנוסף לחברת בדק בית, אנו ממליצים תמיד לקבל חוות דעת ממהנדס בניין מקצועי שתחום ההתמחות שלו כולל מתן חוות דעת לבית משפט ובמקרה הצורך שיהיה לו נסיון גם בהופעות בבית המשפט במידה ובית המשפט יזמן אותו בהמשך ההליך המשפטי.

וכמובן חשוב מאוד לקבל חוות דעת משמאי מקרקעין מוסמך, שיעריך את היקף הנזק, את ירידת הערך במידה וקיימת בנכס עקב ליקויי הבניה, ובכלל שיתן חוות דעת על היקף ליקויי הבניה והשפעתם מבחינה שמאית על הנכס – חשוב מאוד!

לאחר שיש בידינו את כל האמור, יש לשלוח  מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים לקבלן ו/או למהנדס ו/או לאיש המקצוע שאחראי על ליקויי הבניה בנכס. זאת כמוצע אחרון לפני הגשת כתב התביעה.

במידה והדברים לא מסתייעים עם אותם גורמים, כמובן שיש להגיש תביעה בגין ליקויי בניה בנכס.

תביעה בגין ליקויי בניה תוגש בדרך כלל למקום מושבו של הנתבע, או היכן שנמצאים המקרקעין/הנכס נשוא התביעה.

כמה זמן לוקחת תביעה בגין ליקויי בניה

תביעת ליקויי בניה יכולה לקחת מספר שנים, זאת מכיוון שקיים עומס על בתי המשפט ובדרך כלל הליך משפטי לוקח זמן רב. בנוסף לכך פעמים רבות בתביעה בגין ליקויי בניה, ממנה השופט מומחה מטעם בית המשפט שעליו לבדוק את ליקויי הבניה בנכס ולתת את חוות דעתו, גם עניין זה לוקח זמן נוסף ומעריך את ההליך המשפטי.

כך שתביעה בגין ליקויי בניה הינו הליך שיכול לקחת מספר שנים, אך בסופו ניתן לזכות בסכום כסף לא מבוטל שישקף את הנזקים שנגרמו לנכס, את ירידת הערך עקב ליקויי הבניה, את עגמת הנפש, עלות התיקונים של ליקויי הבניה ועוד.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין ליקויי בניה בצפון

עורך דין ניר אביבי מתמחה כאמור בתביעות ליקויי בניה בצפון ובמרכז ומייצג תובעים הן של בעלי דירות ובתים משותפים אשר הקבלן גרם בבניה רשלנית לליקויי בניה, והן בעלי בתים פרטיים/וילות שהקבלן התרשל בבנייתו וליקויי הבניה גורמים לעגמת נפש רבה, טרטורים והוצאות כספיות וירידת ערך של הנכס.

לקביעת פגישה ולייעוץ משפטי מעורך דין ניר אביבי, צרו קשר!

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print