כתב הגנה תביעה לפינוי מושכר

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בין היתר בתביעות לפינוי מושכר, פינוי שוכרים אשר הפרו את הסכם השכירות, ובייצוג שוכרים אשר קיבלו לידיהם תביעה לפינוי מושכר.

פעמים רבות פונים למשרדנו שוכרי דירות שקיבלו לידם כתב תביעה לפינוי מושכר. בדרך כלל קבלת כתב תביעה לפינוי מושכר כרוך בלחץ רב וחרדה עבור השוכרים וזאת מפני שמדובר על תביעה לפינויי מהדירה תוך זמן קצר.

במאמר זה נפרט ונסביר מה האפשרויות העומדות בפני שוכר דירה שקיבל לידיו תביעה לפינוי מושכר וכיצד נכון לפעול בדרכים אלו.

תביעה לפינוי מושכר – כיצד נכון לנהוג

תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה בסדר דין מיוחד ומאפשרת לבעל נכס לפנות שוכר אשר הפר את הסכם השכירות בהפרות יסודיות ולא תיקן אותם ככל שניתנה לו ההזדמנות לעשות כן.

במרבית הפעמים מדובר בשוכר שאינו שילם את שכר הדירה במועד ו/או מסרב לשלם את דמי השכירות במועדם או בכלל.

כאשר מוגשת תביעה לפינוי מושכר ניתנת לשוכר אפשרות להגיש כתב הגנה מטעמו עד 30 ימים מיום שקיבל השכור לידיו את כתב התביעה.

על פי פרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי, בית המשפט יקבע דיון עד 30 ימים מיום שהוגש כתב ההגנה בתיק על ידי השוכר. לאחר הדיון בית המשפט יתן פסק דין מוקדם ככל הניתן וזאת על מנת לייצר הליך מהיר שנועד במיוחד לעניין זה.

חשוב לציין שתביעה לפינוי מושכר מוגשת עם תצהיר עדות ראשית מטעם התובע ועדים נוספים במידה ויש וכן כל האסמכתאות שקיימות לבעל הדין. 

בהתאמה, גם הנתבע צריך להגיש את כתב ההגנה שלו בצירוף האסמכתאות המתאימות ותצהירים מטעמו ומטעם העדים שכן בתביעה לפינוי מושכר יש חשיבות לייעול ההליך המשפטי וחשוב שהכל יהיה מונח מול בית המשפט עד ליום הדיון.

חשיבות כתב ההגנה בתביעה לפינוי מושכר

כאמור, תביעה לפינוי מושכר הינו הליך מיוחד אשר נועד אך ורק לקבלת סעד פינוי המושכר וביצועו תוך זמן קצר. לכן, לא ניתן לתבוע סעדים נוספים בתביעה זו כגון פיצויים, השבת כספים, נזקים ועוד.

מסיבות אלו, חשוב שכתב ההגנה שמוגש בתביעה לפינוי מושכר, יוגש כהלכה ועל פי התקנות ובהתאם לדין, שכן פעמים רבות אנו נתקלים במשרדנו בכתבי הגנה בתביעות לפינוי מושכר שהוגשו שלא על פי התקנות ולא היו ממוקדים מספיק לתביעת הפינוי וכללו בתוכן התייחסויות נוספות ומיותרות שרק החלישו את הטיעונים העיקריים של הנתבעים / שוכרים.

לכן, כאשר שוכר דירה נתבע בתביעה לפינוי מושכר, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתביעות לפינוי מושכר ובכתב תביעה וכתב הגנה בתביעה לפינוי מושכר שכן עורך דין שאינו בקיא בתחום ולא בעל נסיון בתחום, יכול לעשות נזק גדול יותר מאשר להביא תועלת.

ושוב, כתב הגנה לתביעה לפינוי מושכר צריך שיהיה ממוקד בטענות נגד פינוי מושכר ולהביא ראיות וסימוכין וכך שהשוכר לא הפר את הסכם השכירות כנטען בכתב התביעה, ולפעמים אף להביא ראיות לכך שדווק המשכיר הוא זה שהפר את הסכם השכירות וגרם נזקים לשוכר.

תביעה לפינוי מושכר – אך ורק עם עורך דין שמתמחה בכך

כפי שציינו ברישא של מאמר זה, משרדנו מתמחה בתביעות לפינוי מושכר ובתביעות בבתי המשפט השונים בתחומי המקרקעין והמשפט האזרחי – מסחרי.

משכך, מגיעים למשרדנו תיקים רבים של תביעות לפינוי מושכר, סכסוכי דיירים ושכנים ותביעות מקרקעין שונות. 

לכן, מנסיוננו, יש חשיבות רבה לעורך הדין המייצג את התובעים ו/או הנתבעים בהליך משפטי בתביעה לפינוי מושכר שכן ייצוג לא נכון ולא מקצועי דיו, יכול להביא לתוצאות הרות אסון.

לייעוץ משפטי ולייצוג בתביעה לפינוי מושכר, צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print