קניית דירה מקבלן ללא עורך דין

האם מומלץ לרכוש דירה מקבלן ללא עורך דין שייצג את הרוכש?

פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות אשר מתלבטים האם לשכור את שירותיו של עורך דין שייצג אותם בעת הליך רכישת דירה מקבלן. ברוב המוחלט של הפעמים אנו מייעצים לקוחותינו שהדבר לא רק מומלץ, אלא גם חיוני, בכדי שרוכשי הדירה לא יפגעו ויקופחו בעת רכישת דירה מקבלן.

לכן, חשוב להדגיש שייצוג של עורך דין מטעם הקונה בעת קניית דירה מקבלן, חיונית על מנת לדאוג לאינטרסים של הקונה ולוודא שהקונה לא מקופח ו/או נפגע מקניית הדירה מהקבלן.

מהם הדגשים שחשוב לדעת בעת קניית דירה מקבלן

בעת רכישת דירה מקבלן יש לשים לב לכמה דגשים עיקריים טרם רכישת הדירה מהקבלן. להלן מספר דגמים:

  • מועד קבלת ההיתר – פעמים רבות פונים אלינו רוכשי דירות אשר הקבלן הפר באופן בוטה את הסכם המכר ומאחר בקבלת ההיתר זמן לא סביר. במקרים אלו ברור שזמן המסירה של הדירה ידחה למועד אחר, ושההסתמכות של רוכשי הדירה על הבטחות הקבלן גורמת לרוכשים נזיקים רבים שנגרמים ממספר גורמים. לדוגמא: מכירת דירה קיימת לשם מעבר לדירה החדשה שנרכשה מהקבלן, מימון שמשולם ביתר על כפילות נכסים, ועוד.במקרים אלו שבו הקבלן מתעכב בקבלת ההיתר, יש לבחון את הכתוב בהסכם ולראות האם הרוכשים יכולים לבטל את הסכם המכר ולדרוש מהקבלן השבה של התשלום שניתן לו עד לאותה נקודה. זאת משום שעל הקבלן חלה חובה לעמוד בלוח הזמנים שהוא עצמו קבע. שוב, חשוב מאוד לקרוא את ההסכם ולהבין מה סוכם בין הצדדים לפני שעושים כל פעולה משפטית.

 

  • עיכוב במועד המסירה של הדירה – בעיה נוספת שמתעוררת לא מעט, הינה כאשר הקבלן מתעכב בקבלת טופס 4 לבניין ואינו מספק את הדירה לרוכשים בזמן שנקבע. פעמים רבות בהסכם המכר שבו מפורטים פרטי קניית הדירה מהקבלן, מצוינים התנאים וזמני המסירה באופן מפורט, תוך כדי שכלול עיכוב מסויים של הקבלן שלא תלוי בו. אך במידה והעיכוב הינו בניגוד להסכם ובזמן לא סביר עד לקבלת היתר ו/או מסירת הבניין מעבר למה שהובטח בהסכם, יש לבחון את ההסכם באופן אובייקטיבי.

 מדוע אסור לרכוש דירה מקבלן ללא עורך דין

כאמור, חשוב מאוד שכאשר ניגשים לרכוש דירה מקבלן, הרוכש יקבל את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר טרם יתקשר בהסכם המכר עם הקבלן. בדיוק מסיבה זו משרדנו מסייע ללקוחות רבים בייצוג מול קבלן ותהליך של רכישת דירה מקבלן, מתחילתו, ועד סופו.

למשרדו של עורך דין ניר אביבי נסיון של שנים רבות בהסכמי מכר של דירות, נכסים מסחריים ובתיים פרטיים, נחלות ומשקים חקלאיים ועוד.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי.

Facebook
WhatsApp
Email
Print