עורך דין קניית דירה בחיפה

עורך דין ניר אביבי – עורך דין לקניית דירה בחיפה

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בקנייה ומכירה של דירות בעיר חיפה ובסביבה.

למשרדנו נסיון רב בסוגים רבים של עסקאות מקרקעין כגון: עסקאות קנייה ומכירה של דירה, עסקאות קומבינציה, רכישת בתים פרטיים וצמודי קרקע, נדל"ן מסחרי ועוד.

ייחודו של עורך דין לקניית דירה בחיפה

מקצוע עריכת הדין הינו מקצוע רחב אשר מכיל תחומי התמחות רבים. ישנם עורכי דין שמתמחים בתחום הפלילי, בתעבורה, משפחה, דיני עבודה, משפט אזרחי – מסחרי, מקרקעין ועוד.

לכן חשוב מאוד, כאשר צריכים שרות של עורך דין, לקבל את שירותיו של עורך דין שמתמחה בעניין שבגינו ניגשים לעורך הדין, ולוודא שעורך הדין שיטפל באותו עניין בקיא בעולם התוכן של התחום בו הוא נדרש לתת שירות.

לדוגמא, עורך דין מקרקעין חייב להיות בקיא בסוגים שונים ומגוונים של עסקאות מקרקעין ולחיות בעולם התוכן של עולם הנדל"ן ועסקאות הנדל"ן השונות. עורך דין שמתמחה במקרקעין בדרך כלל יהיה בעל נסיון בעסקאות מכר של קנייה ורכישה של דירות מגורים וכן בהתנהלות מול המוסדות השונים לרישום המקרקעין כגון רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), רישום המקרקעין (הטאבו), עמידר, ועדות התכנון והבניה ועוד.

דבר נוסף וחשוב לא פחות, זה שעורך הדין שמטפל בקניית דירה ומלווה את לקוחותיו בעסקת מקרקעין בין אם מדובר בעסקת מכירה ובין אם מדובר בקנייה, רצוי שיכיר את האיזור שבו נעשית העסקה. זאת משום שישנם עורכי דין רבים בתחום המקרקעין, אך לא כולם מכירים את הניואנסים הקטנים שקיימים בכל עיר ועיר, ואפילו שכונה ורחוב.

לכן, כאשר ניגשים לשכור את שירותיו של עורך דין בתחום המקרקעין ללווי עסקה של קניית דירה בחיפה, מומלץ לגשת ולפנות לעורך דין מקומי שמתמחה בעסקאות בחיפה, מכיר את הועדות השונות, את תקנות ודרישות העיריה וכן את המחלקות השונות ברשויות כגון רמ"י והטאבו כמוזכר לעיל.

עורך דין לקניית דירה בחיפה – האם ניתן לייצג את שני הצדדים?

פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות אשר רוצים שנייצג אותם בעסקת מכר או קנייה של דירת מגורים בעיר חיפה, ואנו נשאלים האם ניתן לייצג גם את הקונה וגם את המוכר בעסקה.

התשובה באופן כללי היא כן. זאת מפני שלא חל איסור על פי תקנות לשכת לשכת עורכי הדין באשר לייצוג הדדי בעסקת מקרקעין של צדדים.

ולמרות זאת, כאשר עורך דין מייצג שני צדדים בעסקת קניית דירה, חשוב לדעת שלעורך הדין יש חובה להשאר נאמן לשני לקוחותיו ולשרת כל אחד מהם על הצד הטוב ביותר. כלומר, במקרה שצד אחד מן הצדדים אינו מתנהג בתום לב ו/או שעורך הדין נמצא במצב שאינו יכול לשרת את שני הצדדים נאמנה, ייתכן ועורך הדין יצטרך להתפטר מייצוגו עבור שני הצדדים ולהודיע לאחד הצדדים כי הוא אינו יכול לייצגו בעסקה עוד וכן להמליץ לו לשכור שירותיו של עורך דין אחר.

ולעומת זאת, מנסיוננו, פעמים רבות לעובדה שעורך דין אחד מייצג את שני הצדדים בעסקה של קניית דירה בחיפה, הדבר מונע זמן רב, עוזר לייעל את ההליך וכן גורם לכך ששני הצדדים מרוויחים עקב היעדרו של "פינג פונג" מיותר בין עורכי הדין של הצדדים. כמובן ששוב, חשוב לזכור, שמצב זה יכול להתקיים, רק כאשר קיימת סוג של אידיליה בין הצדדים ואין התנגשות של אינטרסים מצד עורך הדין ולקוחותיו.

 

לסיכום,

עורך דין לקניית דירה בחיפה הינו לרוב גורם מפתח בקיומן של עסקאות מקרקעין בעיר שיכול לגרום לכך שעסקאות יתבצעו בהצלחה ובלי סיבוכים מיותרים.

משרדנו פעיל בעיר חיפה ומתמחה בעסקאות מקרקעין מגוונות בתחומי העיר.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בתחום קניית דירה בחיפה ובכלל בתחום המקרקעין. צרו קשר!

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print