עורך דין תביעות הוצאה לפועל

נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל? קיבלתם אזהרה בדואר רשום ו/או משליח? סביר להניח שאתם צריכים עורך דין שמתמחה בתביעות בהוצאה לפועל.

משרדו של עו"ד ניר אביבי מתמחה בין היתר בתביעות בהוצאה לפועל נגד חייבים ו/או כנגד מי שתובעים אותו בהוצאה לפועל.

מה עושים ואיך מתגוננים בפני תביעה בהוצאה לפועל? על כך במאמר הבא.

מדוע תובעים בהוצאה לפועל?

אל ההוצאה לפועל יכול לפנות כל מי שמחזיק בידו פסק דין ו/או שטר ו/או הסכם חתום כדין ע"י החייב, ולהגיש אותו להוצאה לפועל על מנת לגבות את חובו.

כיום, ההליך עבור זוכים לגביית החוב בהוצאה לפועל הוא פשוט יחסית, החייב לא נדרש ליותר מדי עבודה ויכול למעשה לפתוח תיק נגד החייב דרך מערכת מקוונת אשר לעורך דין תביעות הוצאה לפועל, ישנה גישה אליה.

פתיחת תיק נגד חייב נעשית בצורה כמעט אוטומטית ומרגע הגשת התביעה בהוצאה לפועל, מתחילים להתווסף לחוב המקורי נגד החייב ריביות פיגורים ועמלות ביצוע של החוב ע"י ההוצאה לפועל ו/או קבלנים מטעמה.

במקרה שנפתח תיק בהוצאה לפועל נגד חייב בעקבות פסק דין כספי שלא מומש, חשוב לציין כי פרק הזמן שיש להמתין מיום מתן פסק הדין ועד ליום פתיחת התיק בהוצאה לפועל הינו של 30 ימים. שכן במידה והאוחז בפסק הדין לטובתו לא ימתין 30 ימים מיום מתן פסק הדין, רשם ההוצאה לפועל לא יאשר לפתוח את התיק בהוצאה לפועל נגד החייב.

במקרה של שיק שחוזר ו/או לא כובד, רשאי החייב לפתוח תיק בהוצאה לפועל מייד עם חזרתו של השיק, ולא נדרש האוחז בשטר כדין להמתין פרק זמן מסויים לאחר חזרתו של השיק.

אלו רק חלק מהמקרים שבגינם ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל נגד חייבים.

ההוצאה לפועל למעשה משמשת כגובה בפועל עבור הזוכה, וככזאת היא פועלת על מנת לגבות את החוב. דרך ההוצאה לפועל יכול הזוכה לבצע עיקולים כנגד החייב, לבקש מרשם ההוצאה לפועל להגביל את יציאתו של החייב מן הארץ, למנוע חידוש של רישיון הנהיגה של החייב, ועוד הגבלות וסנקציות שונות אשר מגבילות את החייב מאוד ומפעילות עליו לחץ גדול לשלם את החוב. בנוסף לכל אלו, לחוב המקורי מתווספת עם הזמן גם ריבית פיגורים עונשים ועלויות נוספות שנובעות מפעולות גבייה שונות ומעורבותם של גורמים שונים בתיק.

מה עושים כאשר נפתח נגד החייב תיק בהוצאה לפועל?

כאמור, פתיחת תיק בהוצאה לפועל נגד חייב הינו דבר שיכול להכביד מאוד על החייב והדבר נועד להפעיל לחץ על החייב להסדיר את חובו.

הדבר הראשון שרשאי לעשות החייב אשר נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, הוא להגיש התנגדות מיום קבלת האזהרה ע"י הזוכה. 

במה דברים אמורים? כאשר זוכה פותח תיק בהוצאה לפועל נגד החייב, הוא מחוייב לשלוח לחייב אזהרה בדואר רשום ו/או שליח עם אישור מסירה המעיד כי החייב קיבל את האזהרה בכתובתו. רק לאחר שיתקבל אישור מסירה כי החייב קיבל את האזהרה, החייב נדרש להמתין 30 ימים בטרם יוכל לבצע הליכים, וזאת אם החייב לא הגיש התנגדות בתיק. כלומר, לחייב יש 30 ימים מיום קבלת האזהרה לידיו, להגיש התנגדות בתיק ההוצאה לפועל. כאשר מגיש החייב התנגדות, רשם ההוצאה לפועל מחוייב לעצור את הליכי ההוצאה לפועל ולהעביר את התיק לדיון בבית משפט השלום הקרוב ללשכת ההוצאה לפועל שבה נפתח התיק. לדיון שיקבע קוראים – הדיון בהתנגדות.

הדיון בהתנגדות הינו דיון ככל דיון אחר, בו יחקר המבקש להתנגד לביצוע השטר ו/או לתביעה על סכום קצוב ע"י הצד השני (או בא כוחו). כמובן שמומלץ להגיע לדיון ההתנגדות בליווי עורך דין תביעות הוצאה לפועל, המתמחה בהליכים מסוג זה.

לאחר הדיון הדן בהתנגדות, ולפעמים לאחר שהצדדים מגישים את סיכומיהם, יקבע השופט באם הוא מקבל את בקשת ההתנגדות או שהוא לא מקבל את הבקשה. באם השופט מקבל את ההתנגדות, הליכי ההוצאה לפועל מבוטלים לאלתר, והתיק עובר לבית המשפט שבסמכותו לדון בתובענה (בהתאם לסדרי הדין הקיימים) להמשך ההליך המשפטי.

כלומר, במצב שמתקבלת ההתנגדות, עוברים הצדדים להמשך הליך משפטי שבו כל צד צריך להגיש את כתבי טענותיו – הזוכה את כתב תביעתו, והחייב את כתב הגנתו. 

במידה וההתנגדות נדחית – מחזיר השופט בבית המשפט את הדיון לרשם ההוצאה לפועל, להמשך הליכים גבייה.

החשיבות של הגשת התנגדות ע"י עורך דין שמתמחה בתביעות בהוצאה לפועל

כפי שציינו לעיל, לחשיבות ההתנגדות וסיכויי הצלחת ההתנגדות בהליכים בהוצאה לפועל, יש חשיבות מכרעת להמשך ההליך המשפטי ולקבלת ההתנגדות והעברת התיק להמשך דיון משפטי והפסקת הליכי הגבייה בהוצאה לפועל. לכן, חשוב מאוד לכל מי שקיבל נגדו תביעה בהוצאה לפועל, לפנות מייד עם קבלת האזהרה, לעורך דין שמתמחה בתביעות בהוצאה לפועל בכלל, ובהגשת התנגדות בהוצאה לפועל בפרט.

זאת, על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של ההגנה ושל בקשת הרשות להתגונן בתיק ההוצאה לפועל ולפעול במהירות וביעילות לביטול הליכי הגבייה בהוצאה לפועל באופן מיידי.

משרדו של עו"ד ניר אביבי מתמחה בתביעות בהוצאה לפועל וכן בהגשת התנגדות בהוצאה לפועל. כמו כן מתמחה המשרד במתן ייצוג לחייבים וזוכים בהוצאה לפועל וכן בתביעות משפטיות, חוזים ותביעות כספיות שונות.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print