פינוי שוכר מנכס

פעמים רבות פונים למשרדו של עו"ד ניר אביבי בעלי נכסים ודירות מגורים, אשר מעוניינים לפנות מהדירה שברשותם, דייר שהפסיק לשלם את השכירות. 

במקרים אלו חשוב לפעול יעיל, נכון ובמהירות, שכן כל חודש שהדייר אינו משלם שכירות מהווה פגיעה חמורה בתזרים בעל הנכס, אשר פעמים רבות תלוי מאוד בתשלום השכירות כמקור הכנסה זמין, ובמידה וקיימים לבעל הנכס התחייבויות בגין הנכס כגון משכנתא ו/או הלוואה, אי תשלום דמי השכירות נדרש באופן מיידי.

מה עושים כאשר רוצים לפנות שוכר מנכס?

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא, שכמעט בכל המקרים, אי תשלום דמי שכירות נחשב להפרה יסודית להסכם השכירות, ועל כן מרגע שהדייר מפסיק לשלם את דמי השכירות, ללא סיבה מוצדקת (סיבה מוצדקת היא סיבה שבפירוש התירה לדייר לחדול מתשלום דמי השכירות כגון הסכמת בעל הדירה מראש ובכתב להפסקת תשלום דמי השכירות), יש להודיע לו באופן מיידי כי הפסקת התשלום מהווה הפרת הסכם ועל כן הסכם השכירות מבוטל ועל הדייר לפנות הדירה באופן מיידי מהדירה. 

את ההודעה הזו חשוב לבצע כמובן ע"י עו"ד מנוסה אשר בקיא בדיני חוזים ובמקרים בהם דייר הפסיק לשלם שכירות בדירה.

לאחר משלוח ההודעה לדייר על פינוי מיידי, ובהנחה שהדייר לא פינה את הדירה באופן מיידי (סביר להניח שהדייר לא יפנה את הדירה במועד הנדרש), יש להגיש תביעה לפינוי מושכר בבית משפט השלום הקרוב להיכן שנמצאת הדירה ובה מתגורר הדייר הסרבן. 

הגשת תביעה לפינוי שוכר מנכס

ראשית כל, חשוב להבין שתביעה לפינוי שוכר מנכס הינה תביעה שכל מטרתה היא "לפנות את המושכר", כלומר, את הדירה, ולכן התקנות באופן ברור קובעות כי אין להוסיף לתביעה לפינוי מושכר סעד אחר, כמו לדוגמא, תביעה לפיצויים בגין הנזק שנגרם לבעל הדירה מאי תשלום דמי השכירות ו/או את דמי השכירות שלא שולמו. את התביעה לדמי שכירות שלא שולמו יש להגיש בתביעה אחרת שתוגש לבית המשפט, בהתאם לגובה הסכום שלו יטען בעל הדירה.

כלומר, תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה שכל ייעוד הוא פינוי הדירה, וככזו לא ניתן לתבוע שום דבר אחר בתביעה.

תביעה לפינוי שוכר מנכס תתנהל בצורה מהירה יחסית ועל כן תוך זמן די קצר של כחודשיים-שלושה, נהוג לקבל פסק דין בבית המשפט לפינוי הדייר מהדירה.

חשוב לציין שלאחר שמתקבל פסק הדין לפינוי הדייר, יש לפעול למימושו בלשכת ההוצאה לפועל הקרובה למקום הדירה ומגוריו של הדייר.

לשכת ההוצאה לפועל, תפעל באופן מהיר יחסית לפינוי הדייר מהדירה, וזאת תוך לוח זמנים קבוע שבמסגרתו נותנים לדייר אפשרות לקיים את פסק הדין ולהתארגן בהתאם ולפנות את הדירה במועד. 

תביעה לפיצויים ונזקים שגרם הדייר שלא משלם שכירות

כאמור, תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה שמטרתה היחידה הינה לפנות את הדייר מהדירה, ולכן נדרשת הגשת תביעה נוספת במקרים שבהם רוצים לתבוע פיצויים ו/או את הפסד השכירות מהדייר הסרבן. לכן, כמעט תמיד, לאחר שמפונה הדייר מהדירה, נכון להגיש תביעה נפרדת לבית המשפט וזאת עקב הנזקים שגרם הדייר לדירה, דמי השכירות אשר הוא חב לבעל הדירה, פיצוי מוסכם בהתאם להסכם השכירות ועוד.

חשוב גם כאן לציין, שלמרות שמדובר בתביעה בגין אותו סכסוך ואותו נכס וצדדים, לא נדרש התובע לבקש בקשה לפיצול סעדים ועצם העובדה שבעל הדירה הגיש תביעה לפינוי מושכר, לא שוללת לו את האפשרות לתבוע תביעה לפיצויים לאחר מכן, וזאת כאמור, בלי צורך להגיש בקשה לפיצול ההליך מבית המשפט בעת התביעה הראשונית.

מדוע חשוב להיעזר בעו"ד שמתמחה בדיני חוזים ובתביעות לפינוי שוכר מנכס?

פעמים רבות פונים אלינו לקוחות אשר נמצאים במצוקה אמיתית שכן מקור כספי לא מבוטל ולפעמים ההכנסה היחידה שלהם נפסקת באופן פתאומי עקב דייר שמפסיק לשלם את דמי השכירות לדירה, ובכך פוגע קשות בבעל הדירה או הנכס.

בדיוק מסיבה זו ועקב הפגיעה הקשה בבעל הדירה, ישנה חשיבות עליונה לפעול בצורה נכונה ומהירה כנגד הדייר הסרבן, שכן כל עיכוב והמתנה ידחו את סילוק הדייר מהדירה ואת קבלת דמי השכירות ע"י המשכיר.

לכן, חשוב מאוד להבין, שלפני שמגישים תביעה לפינוי מושכר, הדבר הנכון ביותר לעשות, הוא לפנות לעו"ד שמתמחה בטיפול במקרים מהסוג הזה, ואשר מתמחה בדיני חוזים, שכירויות, מקרקעין וכן ספציפית בעל נסיון בתביעות לפינוי מושכר.

משרדו של עו"ד ניר אביבי מתמחה בתביעות פינוי ובתביעות פינוי מושכר וכן בתביעות נזיקיות וכספיות בבית המשפט.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא תביעה לפינוי דייר בגין אי תשלום דמי שכירות, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print