ויזה E2 לארה"ב בימי הקורונה

כתבנו כבר רבות על ויזה E2 לארה"ב באתר, אך כעת עם ההתפתחויות האחרונות שפוקדות את העולם ומשבר וירוס הקורונה, נראה שנכון להתייחס באופן נקודתי להשפעות של המשבר הכלכלי והקיפאון בארה"ב ובכלל בעולם על הויזות ועל האפשרות לעבור לארה"ב עם ויזת E2 – ויזת משקיע לארה"ב.

האם וירוס הקורונה ישפיע על מתן ויזת E2 לארה"ב למשקיעים?

מוקדם עוד לדעת איך וירוס הקורונה והמשבר הנוכחי והקיפאון הכלכלי בעולם בכלל ובארה"ב בפרט ישפיע על ויזת משקיע E2 לארה"ב. מה שבטוח שהתפתחויות מעניינות לפנינו והן ודאי ישפיעו על עולם ההגירה באופן כללי וכמובן על ויזות השקעה ועל השקעות בארה"ב באופן יותר ממוקד.

לטעמי ישנן מספר אפשרויות כאשר מדברים על ויזת משקיע E2 לארה"ב ומשבר הקורונה:

  • משבר הקורונה יבא לקיפאון זמני בהגשת ויזות ובקבלת ויזות למשקיעים, אך כעבור מספר חודשים ולאחר חלוף הסערה, ידפקו משקיעים רבים על דלתי השגרירות ולמעשה מאות אם לא אלפי בקשות יוגשו במקביל ובמהירות לקונסוליה האמריקאית בתל אביב. במצב כזה, סביר להניח שזמני ההמתנה לטיפול בכל תיק יתארכו, שכן הנציגים המטפלים בתיקים של ויזת משקיע E2 לארה"ב יתקשו לטפל בו זמנית במאות אם לא באלפי בקשות שיוגשו בזמן קצר. 
  • משבר הקורונה יגרום למשקיעים לשבת על הגדר ולהמתין עם ההשקעה בארה"ב, עד שיתברר לאן נושבות הרוח בכל הקשור לכלכלה האמריקאית, שוק הנדל"ן האמריקאי וכמובן הבורסה האמריקאית. כאשר ישנו מצב של חוסר ודאות, משקיעים יעדיפיו להמנע מהשקעות וסיכון הכסף שלהם, ולכן יכול שתהה האטה מסויימת בבקשות לויזה E2 לארה"ב על ידי משקיעים ישראלים ובכלל.
  • אפשרות נוספת שיכולה להתממש, היא שעקב משבר הקורונה, ולאחריו, במידה ותהינה האטה בכמות הבקשות שיוגש לשגרירות האמריקאית בעניין ויזת משקיע E2, ממשלת ארה"ב תחליט דווקא לדחוף ולקדם את מתן ויזת E2 בקרב משקיעים ותאפשר רף נמוך יותר למשקיעים לעמוד בו, על מנת לקבל את הויזה הנכספת. זאת אפשרות סבירה לגמרי לדעתי, משום שויזה E2 מספקת כ-40-60 אלף מקומות עבודה בשנה לאזרחים אמריקאיים, ולכן ובמיוחד במידה ומשבר כלכלי מאיים על ארה"ב, תרצה תעדיף ממשלת ארה"ב לעודד משקיעים זרים שיכניסו כסף זר למדינה וכן שאותם משקיעים יספקו מקומות עבודה לאמריקאים.

אז מה עושים עכשיו – משקיעים או מחכים?

בימים לא פשוטים אלו, שבהם משקיעים רבים חוששים לשים את כספם על קרן הצבי, ולא רק זאת, לא ניתן לנסוע לארה"ב וממנה בחופשיות, שואלים אותי משקיעים רבים האם כדאי להשקיע בארה"ב והאם כדאי להמתין או לא להגשת ויזת משקיע מסוג E2 לארה"ב.

תשובתי היא שלטעמי נכון כרגע לבצע הכנה להגשת הויזה, ולמעשה להתכונן ולהכין את התיק בצורה הטובה ביותר, וזאת על מנת שהתיק יהיה מוכן בעוד כחודשיים-שלושה כאשר דברים, סביר להניח, ישובו למסלולם.

הסיבה העיקרית לכך, היא שאיסוף החומרים עבור הויזה וההיערכות לכך לוקחת זמן ודורשת השקעה והיערכות. בין אם מדובר בהכנת תוכנית עסקית מפורטת לעסק, בין אם נדרשות הוכחות רבות של מסמכים, השקעות, כספים וכו', את כל אלו נכון להתחיל להכין זמן מספיק טרם הגשת הויזה.

לכן, מומלץ לנצל את הזמן הקרוב ואת הקפאון הנוכחי בשוק, על מנת להכין את המסמכים הדרושים.

בנוסף לכך, נכון לברר על עסקים למכירה ועל אפשרויות עסקיות שונות, שדווקא בתקופה זו ועקב משבר הקורונה, יכולים להמכר במחיר טוב וזול יחסית, דווקא בגלל המשבר, וכך באמצעות השקעה בעסק קיים בארה"ב, ניתן לבקש ויזת משקיע E2 על סך השקעה זו.

לסיכום, לטעמי דווקא המשבר הנוכחי יכול להוות מקפצה אמיתית למשקיעים ויזמים שרוצים לקבל ויזת משקיע E2 לארה"ב ויכולים לנצל את המצב הנוכחי לטובתם.

משרדנו מטפל בויזת משקיע E2 לעסקים וליזמים שרוצים להשקיע בארה"ב.

לייעוץ צרו קשר!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print