חובות לעסק ולעצמאיים עקב משבר הקורונה

משבר וירוס הקורונה שפקד את העולם, ושיאו הגיע במרץ 2020, נראה לבינתיים כאחד המשברים החריפים שאירעו בעולם במאה ה-21 עד כה. נכון למועד כתיבת אלו ניתן לראות אותות לכך שמשבר כלכלי חריף הולך לפקוד את העולם, התחלתו הינה בהשבתה כמעט מלאה של מרבית העסקים והכלכלה המערבית.

בתי קפה, מסעדות, חנויות, חברות רבות בכל התחומים,  עוסקים עצמאיים, תעשיה ותיירות, כל התחומים הנ"ל ותחומים נוספים, סגרו חברות רבות ובתי עסק את העסק וזאת עקב היעדר פעילות עסקית כמעט באופן מלא בזמן המשבר.

בנוסף לכך, עובדים רבים פוטרו מעבודתם וחברות רבות הוציאו את עובדיהם לחופשה ללא תשלום. כרגע הצפי הקיים מתייחס למצב שבו יהיו כמיליון מובטלים במשק הישראלי.

עסק שנכנס לחובות עקב משבר הקורונה

כאמור, משבר הקורונה גרם להשבתה כמעט מלאה של המשק הן מבחינה גלובלית והן בישראל. 

עסקים רבים סגרו את העסק וזאת גם עקב ההנחיות שנכנסו לפועל בתקנות לשעת חירום שנכנסו לתוקף בהחלטת ממשלה, וחלקם מכיוון שהמצב בשטח הביא לכך שאנשים חדלו לבצע רכישות מסוגים שונים. המצב של קיפאון כלכלי כמעט מוחלט, יחד עם חוסר הודאות הגדול שקיים בשעת משבר, הביא עסקים רבים וחברות רבות לפתחו של משבר כלכלי שכמותו לא ידעו בעבר.

אין הבטחה ודאית מהממשלה לעזור לעסקים ולעצמאיים.

על אף הבטחות הממשלה – לא נראה שעזרה מצדה תגיע לעסקים ולעצמאיים 

לרוע המזל, באופן קבוע ולאורך שנים רבות, מדינת ישראל אינה שמה בראש סדר העדיפויות את העוסקים העצמאיים ואת בעלי העסקים בישראל בראש סדר העדיפויות. כמובן שבמשבר הקורונה נראה שדבר לא השתנה, ולמרות שנעשו החלטות אמיצות על ידי הממשלה, שקבעו כי שכירים שיצאו לחל"ת עקב המשבר, רשאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון ליציאתם לחופשה (כמובן בהגבלות מסויימות, שהבולטת ביניהם היא העובדה שעובד חייב לצבור ותק של 6 חודשים במקום העבודה טרם היציאה לחופשה על מנת להיות זכאי לדמי אבטלה).

העצמאיים ובעלי העסקים בישראל וביניהם: בעלי מסעדות, חנויות, עורכי דין, עסקים כגון פרסום, עיצוב, ייעוץ עסקי ועוד מאות ואף אלפי סוגי עצמאיים שונים, אינם זוכים לאותה ההגנה והדאגה ע"י המדינה ולמעשה מוצאים עצמם מול שוקת שבורה שכל עבודתם במשך שנים, תוך זמן קצר של שבועות וחודשים ספורים, יורדת לטמיון ולכן נמצאים בסכנה ממשית לפשיטת רגל וצבירת חובות רבים שלא יהיה ניתן לעמוד בהם.

עקב אוזלת היד של המדינה בכל מה שקשור לסיוע לעסקים קטנים ולעצמאיים, ועקב המשבר הכלכלי החריף שעומד בפתח והעדר ההכנסות עקב משבר הקורונה, נראה שעתידם הכלכלי של עצמאיים ובעלי עסקים בישראל עומד בסימן שאלה ורובם עומדים מול משבר גדול שצפוי להגיע. המצב הנוכחי, יכול להביא בשיאו, מאות אלפי משפחות בישראל, למצב של פשיטת רגל וכניסה להליכי הוצאה לפועל בעל כורחם, זאת במידה והמשבר הכלכלי והוראות מצב החירום ימשכו מספר שבועות נוספים ואף חודשים. 

כיצד ניתן להתגבר על המשבר הכלכלי הקיים הצפוי לעצמאיים ובעלי עסקים עקב משבר הקורונה?

בהיעדר החלטה אמיצה מצד הממשלה, והמשכו של העדר סיוע רציני ויסודי לעצמאיים ובעלי העסקים בישראל, מאות אלפי עסקים ובתי עסק בישראל צפויים להמצא במצב של פשיטת רגל וחובות רבים בהוצאה לפועל ולנושים שונים כגון בנקים, חברות אשראי, ספקים ועוד.

ובכל זאת, גם במצבים אלו כאשר קיימים לבית עסק חובות רבים ולא ניתן לעמוד בתשלומים, יש מה לעשות ונכון לטפל במצבים אלו בזמן הנכון ולא לחכות שיהיה מאוחר מדי.

קיימים פתרונות רבים שניתן לפעול בהם ובאפיקים שונים כאשר מדברים על חובות לבתי עסק וסכנה ממשית לפשיטת רגל, כמובן, שכל מקרה לגופו. אך בהנחיה מקצועית של עורך דין שמתמחה בטיפול בחובות ובמיוחד בניהול נכון בחובות עקב משבר הקורונה, ניתן לצאת מחובות אלו ולהשאיר אותם מאחורי בעל העסק.

טיפול בחובות עקב משבר הקורונה מומלץ לעשות רק עם עורך דין שמתמחה בתחום

כפי שתואר לעיל, מדינת ישראל אינה מעוניינת לסייע לעסקים ולעצמאיים ומרבית המשאבים והסיוע מוענק לשכירים ובמיוחד לעובדי המדינה והרשויות. ובכל זאת, ישנן דרכים אמיתיות, יעילות ויסודיות לטפל בחובות עקב משבר הקורונה ובכלל, בחובות שקיימים לעסק ומאיימים עליו בפשיטת רגל ו/או בסגירתו. על כן, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בטיפול בחובות לעסקים וחברות ומתמחה בין היתר בטיפול בחובות שנגרמו עקב משבר הקורונה.

משרדו של ניר אביבי מתמחה בטיפול בחובות ובמשפט מסחרי ודיני חוזים. כמו כן מטפל המשרד בבתי עסק ובעצמאיים שסובלים מחובות עקב משבר הקורונה והמשבר הכלכלי החריף שאירע בשנת 2020.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, צרו קשר!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print