שכר טרחה עורך דין במכירת דירה יד שניה

כיצד מחושב שכר הטרחה של עורך דין במכירת דירה יד שניה

שכר טרחה של עורך דין במכירת דירה ודירה יד שנייה נקבע ברוב המקרים לפי שווי הנכס וגובה המכירה. בדרך כלל מדובר על אחוזים מגובה המכירה של בין 0.5% ל-2% תלוי במורכבות העסקה. בדרך כלל עסקה למכירת דירה יד שנייה "רגילה" תהיה בין 0.5% ל-1%. בעוד שעסקה למכירת משק חקלאי תעמוד בדרך כלל על אחוז גבוה יותר מסך העסקה של סביבות ה-2% מסך העסקה.

חשוב לשים לב שישנם מקרים בהם שווי הנכס הנמכר נמוך, למשל חניות בתל אביב, מגרשים באיזורי פיתוח ובפריפריה ועוד ששווי העסקה כולו מסתכם בכמה מאות אלפים בלבד. במקרים כאלו נהוג לקחת מחיר "מינימום" על אף שהאחוז מהעסקה הינו נמוך יותר. לדוגמא, במידה ומישהו מעוניין לרכוש מגרש ששוויו הוא כ-400 אלף ש"ח, במידה ועורך הדין המייצג אותו נוהג לגבות כ-0.5% מסך העסקה, סכום שכר הטרחה של עורך הדין בעסקה כזו היה מסתכם בכ-2,000 ש"ח. כמובן שסכום זה הינו נמוך מדי ואינו מתגמל את עורך הדין במידה מספקת מאחר וישנם בדיקות רבות לבצע ועבודה רבה בכל עסקת מקרקעין בלי קשר לשוויה. על כן במקרים אלו, ששווי העסקה נמוך, יגבה עורך הדין מחיר מינימום שיתמחר לעסקאות שאינן מגיעות לרף המתגמל את עורך הדין כראוי. מחיר המינימום לשכר טרחת עורך דין במכירת דירה יד שניה משתנה מעורך דין לעורך דין, אך נהוג לגבות לפחות כ-5,000-6,000 ש"ח לעסקת מקרקעין בלי קשר למחיר העסקה. כמובן שבמידה ושווי העסקה יהיה גבוה ממיליון ש"ח, יחזור שכר הטרחה להיות מחושב מאחוז העסקה הרלוונטי.

מה יכלול שכר הטרחה של עורך דין במכירת דירה יד שניה

כאשר עורך הדין מייצג את לקוחותיו במכירת דירה יד שניה ובכלל במכירת נכס מקרקעין, יכלול שירות עורך הדין בדרך כלל את השירותים הבאים:

  • בדיקה מקדימה של הנכס הכוללת: בדיקה של המצב התכנוני של הנכס/הדירה. בדיקה של המצב הרישומי של הנכס אצל רשם המקרקעין ו/או אצל רשות מקרקעי ישראל וכל גורם אחר אשר יכול להשפיע על רישומו של הנכס.
  • בדיקת עניין המיסוי ותכנון מס מדוייק עבור הלקוח בכדי להביא לחסכון במידת האפשר בתשלומי מיסים גבוהים.
  • בדיקה של שיעבודים ו/או משכנתאות על הנכס על ידי גורמים שלישיים כמו למשל: משכנתאות, עיקולים ועוד.
  • עריכת הסכם המכר ותיקונים נחוצים על מנת להגן על האינטרסים והצרכים של לקוחותיו של עורך הדין
  • ביצוע רישום הנכס לאחר חתימה על הסכם המכר, החתמת המסמכים הנחוצים אשר דרושים לשם העברת הנכס
  • טיפול בכל מה שקשור למיסוי המקרקעין, דיווח לרשויות המס, היטלי השבחה, תשלומים לרשות מקרקעי ישראל, מס שבח ומס רכישה במידה ודרוש.
  • העברת הנכס על שם לקוחותיו של עורך הדין בצורה המהירה והיעילה ביותר.

נקודה חשובה בנוסף לשכר הטרחה לעורך הדין

כמובן שעניין שכר הטרחה לעורך הדין הוא חשוב וכן מומלץ לסגור את שכר הטרחה עם עורך הדין עוד בשלב בחירת עורך הדין המייצג לעסקה ובטרם התחיל עורך הדין לעבוד. אך מנסיוננו, עניין שכר הטרחה הוא חשוב אך לא פחות מכך, חשובה האינטרקציה עם עורך הדין וההרגשה שנוצר "קליק". במה דברים אמורים: זה לא סוד שבישראל הקטנה לא חסרים עורכי דין, ובכל זאת, חשוב מאוד להחליט על שכירת שירותים מעורך הדין בעניין מכירת דירה יד שניה ובכלל מכירת דירה, לא רק על עניין שכר הטרחה, אלא גם כאשר מורגשת כימיה עם עורך הדין. הכימיה עם עורך הדין מצד הלקוח חשוב מאוד שכן הליך מכירת דירה יד שניה יכול להיות תהליך מורט עצבים, שיש בו עליות ומורדות, ועל כן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין שמאמינים בו, שמתחברים לסגנון הדיבור שלו ושנותנים בו אמון. כך תהליך מכירת הדירה יהיה נעים יותר ויתן לכל מי שמוכר דירה יד שניה את ההרגשה שהוא בידיים בטוחות וכך גם מובטחת הנאה וסיפוק מהתהליך של מכירת דירה יד שניה.

משרדנו מטפל בעסקאות מכר של דירה יד שניה ובעסקאות נדל"ן על שלל גווניהם: קניה ומכירת דירה מקבלן, משקים חקלאים, דירות יד שניה וכן דיני חוזים ועוד.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print