הגבלת שכר טרחת עורך דין ברכישת דירה מקבלן

החלטת ועדת הכלכלה לעניין שכר טרחת עורך הדין מטעם הקבלן

בסוף שנת 2014 הגבילה ועדת הכלכלה את שכר טרחת עורך דין מטעם הקבלן ברכישת דירה מקבלן. 

שכר הטרחה שנקבע בהחלטה זו הינו שכר טרחה של עד ל-5,000 ש"ח. חשוב לציין שבהחלטה זו הוחרגו דירות יוקרה של 4.6 מיליון ש"ח ומעלה.

החלטה זו מטרתה היתה להביא לשינוי בכך שעד להחלטה זו שכר הטרחה שהיה משולם לעורך הדין של הקבלן היה שכר טרחה ללא הגבלה. אך בפועל החלטה זו לא בהכרח הטיבה עם הרוכשים, וזו מהסיבה ששכר הטרחה שמשולם לעורך הדין של הקבלן הינו רק בגין הרישום של הדירה בשלטונות, ועורך הדין מטעם הקבלן לא באמת מייצג את הרוכש. 

רוכשי דירה מקבלן – מומלץ לשכור עורך דין מטעמכם!

העובדה שעורך הדין של הקבלן אחראי רק על הרישום ובכל זאת גובה מהרוכשים 5,000 ש"ח בגין הרישום, אין בה להוריד מכך שרצוי שהרוכש ישכור בנוסף את שירותיו של עורך דין מטעמו לייצגו בעסקה. זאת מפני שבמידה והרוכש לא ישכור עורך דין מטעמו, הוא חשוף לעובדה שיחתום על הסכם מכר שאינו לטובתו כלל וכלל ויכול לגרום לרוכשים נזקים עתידיים בכל מה שקשור לעמידת הקבלן בלוחות זמנים ובהתחייבותיו מול הרוכשים.

עורך דין מטעמו של הרוכשים ייצג אותם מול הקבלן וידאג לשמור על האינטרסים שלהם בכל מה שקשור ל:

  • עמידה בזמני המסירה
  • קביעת קנסות לקבלן על עיכובי מסירה
  • הקפדה על עמידה במפרט הטכני של הדירה מצד הקבלן
  • עמידה בהתחייבויות הקבלן שניתנו לרוכשים טרם החתימה על ההסכם בעל פה ובכתב
  • הקפדה על ערבויות מצד הקבלן וליווי הלקוחות לאורך כל שלבי הפרוייקט על ידי עורך הדין

למשרדנו הגיעו לא מעט לקוחות שנפגעו מכך שאינם שכרו שירותי עורך דין טרם החתימה על הסכם רכישת דירה מקבלן. כאשר רוכשים לא דואגים שעורך דין ייצג אותם מול הקבלן לפני רכישת הדירה, הקבלן מנצל זאת לעיתים על מנת שלא לעמוד במועדי מסירה, בעיכוב מסירת הדירות, ובאי עמידה במפרט הטכני כפי שהובטח לדיירים טרם החתימה על הסכם המכר.

על כן אנו ממליצים בחום לכל מי שרוכש דירה מקבלן, לזכור שעל אף התשלום לעורך הדין מטעם הקבלן על סך של 5,000 ש"ח, לזכור שעורך הדין מטעם הקבלן אינו אמור לדאוג לאינטרסים של הרוכשים, ויש לקחת עורך דין שייצג אתכם בעסקת קניית דירה מקבלן.

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בעסקאות קניית דירה מקבלן ומלווה רוכשים לפני קניית דירה מקבלן.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי מעורך דין קניית דירה מקבלן צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print