כמה עולה להוציא צו מניעה

הוצאת צו מניעה הינה הליך משפטי מורכב אשר בהרבה מן הפעמים מחייב הוצאת צו מניעה בזמן קצר עקב מחדל ו/או נזק בלתי הפיך שיכול להגרם.

צו מניעה יכול שיהיה בנושאים שונים כגון:

  • צו מניעה לשכן
  • צו מניעה לדירה שממנה יש רטיבות
  • צו מניעה במקרה של הטרדה מאיימת בין בני זוג
  • צו מניעה במקרה של הטרדה מאיימת מצד שכן או אדם אחר
  • צו מניעה בתביעות במקרקעין כגון: צו מניעה למכירת נכס, צו מניעה לעיכוב הליכים ו/או פעולות כלשהן במקרקעין וכו'
  • צו מניעה לגבי תשלום ו/או שיק שרוצים למנוע את הפקדתו ו/או ביצועו של התשלום.
  • ועוד סוגים שונים של צווי מניעה.

את צו המניעה נותן הגורם השיפוטי ממנו מתבקש צו המניעה. לדוגמא: בית המשפט, המפקח/ת על המקרקעין, רשם הוצאה לפועל, ועדת ערר במקרים של צווי מניעה לקנסות מנהליים, וכו'.

איך מגישים צו מניעה?

צו מניעה מגישים לבית המשפט או לגורם השיפוטי שממנו מבקשים צו מניעה. צו מניעה יכול להיות קבוע אך יכול להיות צו מניעה זמני, שבדרך כלל ניתן עד להחלטה סופית בתביעה לצו מניעה הקבוע.

אם הגשת הבקשה לצו מניעה מגישים בדרך כלל גם ערבון והתחייבות עצמית אשר מוגשת לבית המשפט או לגורם השיפוטי המוסמך לתת צו מניעה, על מנת להבטיח את הוצאותיו של המשיב (מי שמבקשים להוציא לו צו מניעה). צו המניעה הזמני יידון תוך זמן קצר על ידי הגורם השיפוטי ( בדרך כלל מס' ימים בודדים) ועל פי התקנות יקבע דיון לדון בצו המניעה הזמני תוך מס' ימים נוספים.

בית המשפט או הגורים השיפוטי יכול לקבל את תגובתו של המשיב לבקשה לצו המניעה הזמני שמוגש, ולאחר קבלת התשובה יחליט האם לקבל את צו המניעה, האם לקבוע דיון, או האם לדחות את הבקשה לצו מניעה.

ככל שיתקבל צו המניעה הזמני על ידי בית המשפט או על ידי הגורם השיפוטי המתאים, יקבע בדרך כלל דיון במעמד הצדדים ולאחריו בית המשפט ידון בתביעה העיקרית לצו המניעה, אשר תוגש בד בבד עם הבקשה לצו המניעה הזמני.

כמה עולה להגיש צו מניעה?

הגשה של בקשה למתן צו מניעה מבית המשפט הינה בקשה שעולה למבקש לא מעט עבור שכר טרחת עורכי דין, הפקדת ערבון וערובה עצמית, אגרות, וכן לפעמים נדרש המבקש גם לשלם למומחים שונים, חוקרים, שמאים וכו'.

את הבקשה לצו מניעה ניתן לחלק ל-2 חלקים: השלב הראשון הוא הגשת בקשה לצו מניעה זמני, אשר כפי שפורט לעיל מדובר בסעד זמני שבית המשפט או הגורם השיפוטי יחליט בסופו של דבר האם לקבל את הבקשה לצו מניעה זמני או לא, ורק במידה והבקשה לצו מניעה זמני מאושרת על ידי בית המשפט, ישנו החלק השני בבקשה, שהוא למעשה כתב התביעה העיקרי אשר מכיל בתוכו גם את סעד צו המניעה הקבוע שמבוקש מבית המשפט.

לכן, יש לקחת בחשבון מבחינת העלות את תמחור שני השלבים האלו של צו מניעה – זמני וקבוע וההליכים המשפטיים השונים שידרש בית המשפט להכריע לגופם.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בהוצאת צו מניעה

לעורך דין ניר אביבי נסיון רב בהוצאת צו מניעה זמני וצו מניעה קבוע מבית המשפט ומגורים שיפוטיים אחרים כגון: המפקח/ת על המקרקעין, ועדות ערר, ועוד.

עורך דין ניר אביבי מתמחה במקרקעין ובחוזים וכן בהגשת בקשות לצו מניעה וסעדים זמניים אחרים.

לפרטים נוספים וליצירת קשר צרו קשר דרך מס' הטלפון המופיע באתר או השאירו את הפרטים שלכם בטופס צור הקשר המופיע באתר ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print