עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין

עורך דין ניר אביבי מתמחה בפירוק שיתוף במקרקעין ובתביעות פירוק שיתוף במקרקעין.

פנו למשרדו של עורך דין ניר אביבי עוד היום על מנת לעמוד את זכויותיכם ונדאג לייצג אתכם במקצועיות וללא פשרות!

תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין הינה תביעה מורכבת אשר מטרתה להביא לסיום סכסוך ו/או מחלוקות בין בעלי קרקע משותפים.

פירוק שיתוף במקרקעין יכול להיות בין יורשים של נכס או דירה, ולכן במצב כזה מקום השיפוט לדון בתביעה לפירוק שיתוף יהיה בית המשפט לענייני משפחה המוסמך לדון בתיקים בין יורשים.

פירוק שיתוף במקרקעין נוסף יכול להיות בין שותפים בנכס שאינם בני משפחה, כי אז בית המשפט שמוסמך לדון בתיק כזה יהיה בית משפט שלום המוסמך לדון בפירוק שיתוף במקרקעין (אפילו כאשר תביעה בנוגע לזכות במקרקעין צריכה להתברר בבית המשפט המחוזי שבתחום שיפוטו נמצאים המקרקעין).

במה מתמחה עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין?

ככלל עורך דין שמתמחה בפירוק שיתוף במקרקעין צריך להיות עורך דין שמתמחה בדיני מקרקעין ובתחום הליטיגציה האזרחית – מסחרית.

זאת משום שפירוק שיתוף במקרקעין מצריך ידע ונסיון רב של עורך הדין בתחום המקרקעין וכן נסיון בליטיגציה שזה למעשה ייצוג בערכאות שיפוטיות כגון בתי משפט וכו'.

עורך דין שמתמחה בפירוק שיתוף במקרקעין צריך לעשות עבודת הכנה אינטנסיבית בכל תיק וכן ללמוד את הנתונים השונים של הקרקע, הצדדים, הרקע וכל דבר שלמעשה יכול לתרום להצלחת התיק ולפירוק השיתוף של המקרקעין. בקיאותו של עורך הדין בתיק היא דבר חיוני להצלחתו.

מתי נדרש לשכור את שירותיו של עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין

בדרך כלל לפני הגשת תביעה לפירוק שיתוף בבית המשפט לענייני משפחה (במקרים של יורשים במקרקעין) או בבית משפט השלום (במקרה שהשותפים במקרקעין אינם בני משפחה), רצוי שהצדדים ינסו להסתדר בינם לבין עצמם ללא מעורבות של ערכאה שיפוטית.

הדבר אפשרי לפעמים במשא ומתן שמנהלים הצדדים, מתכתובות ובמומחים שיכולים לסייע על מנת לעמוד כל צד את חלקו (ע"י שמאי מקרקעין מוסמך), את הגבולות הנדרשים בין כל צד לצד ו/או בחלוקה אפשרית (ע"י מודד מוסמך), ועוד.

במידה והצדדים מגיעים להסכמות ניתן לערוך "הסכם שיתוף" שמטרתו למעשה להגדיר את חלקו של כל אחד מהשותפים. הסכם השיתוף יכול גם לקבל תוקף של בית משפט וגם הינו ראיה חוקית שניתן לרשום בטאבו ו/או ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל) במידת הצורך וכאשר המקרקעין מוסדרים.

רק במידה והצדדים אינם מצליחים להגיע לפיתרון כלשהו והיחסים עולים על שרטון, מומלץ להגיש תביעה לפירוק שיתוף במקרקעים לבית המשפט על מנת שיכפה על הצדדים להפרד ו/או לבצע פירוק שיתוף.

את שירותיו של עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין ניתן לקבל בכל שלב ורצוי כבר משלב המשא ומתן בין הצדדים.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין

לעורך דין ניר אביבי נסיון רב בהליכים של פירוק שיתוף במקרקעין ובמצבים של הסכם שיתוף במקרקעין, בבית המשפט לענייני משפחה ובמצבים של פירוק שיתוף בבית משפט השלום.

לפרטים נוספים צרו קשר ונשמח לסייע לכם בכל מצב משפטי.

Facebook
WhatsApp
Email
Print