עורך דין תביעה כספית

תביעה כספית יש להגיש כאשר נגרם לכם נזק כספי ו/או ממוני עקב רשלנות ו/או מפגע ו/או כל דבר שגרם לכם לאבדן כספי.

תביעה כספית בדרך כלל מוגשת לבית משפט אזרחי בהתאם לגובה סכום התביעה ולערכאה הדיונית הרלוונטית.

לדוגמא, תביעות עד סכום של 2,500,000 ש"ח בדרך כלל יוגשו לבית משפט השלום באיזור מגורי הנתבע, בעוד שתביעות בסכום של 2,500,000 ש"ח ויותר יוגשו לבית המשפט המחוזי.

בנוסף לאמור ישנן תביעות כספיות שמוגשות לערכאות משפטיות אחרות כגון, המפקח על הבתים המשותפים, בית משפט לתביעות קטנות (בתביעות עד לסכום של כ-33,000 ש"ח) ועוד.

עורך דין תביעה כספית – תביעה כספית בהתאם לגובה התביעה

את התביעה  הכספית יש להגיש לערכאה המתאימה. כפי שתיארנו לעיל, סכום התביעה משפיע על סוג בית המשפט שנגיש את התביעה.

להלן סוגי התביעות שניתן להגיש לפי בתי המשפט המוסמכים לדון בתביעה הכספית:

  • תביעה לבית משפט השלום – תביעה כספית לבית משפט השלום תוגש עד לסכום של 2,500,000 ש"ח, כאשר תביעה כספית יכולה להיות מורכבת ממספר רב של גורמים, כגון תביעה נזיקית, תביעה בגין הפרת חוזה, תביעה לפיצויים בגין הפרת הסכם, תביעות גוף, תאונות דרכים ועוד.
  • תביעה כספית לבית משפט המחוזי – תביעה לבית משפט מחוזי תיעשה כאמור בסכומים של למעלה מ-2,500,000 ש"ח כלומר כאשר סכום התביעה עולה את סכום התביעה שנמצא בסמכות בית משפט השלום. תביעה כספית לבית המשפט המחוזי יכולה גם כן להיות מסיבות שונות ומעילות תביעה שונות כגון תביעה נזיקית, תביעת נזקי גוף, תביעה לפיצויים בגין הפרת חוזה, ועוד.
  • תביעה כספית בבית משפט לתביעות קטנות – בית משפט לתביעות קטנות הינו בית משפט שלמעשה מאפשר לתובע להגיש תביעה כספית ללא עורך דין על סכום נמוך של עד כ-33,000 ש"ח. תביעה בתביעות קטנות תוגש רק כאשר מבוקש סעד כספי, כלומר בית משפט לתביעות קטנות לא מוסמך לתת סעד שאינו סעד כספי כגון צו עשה, סעד הצהרתי ועוד.
  • תביעה אצל המפקח על המקרקעין – תביעה למפקח על המקרקעין תוגש בדרך כלל כאשר מתבקש סעד כספי (לא נזיקי ככלל), או צווי עשה בין דיירים בבית המשותף, או בין ועד הבית לבין דיירים בבית המשותף. תביעה כספית למפקח על המקרקעין יכולה להיות למשל בגלל חוב של דייר בבית המשותף או דייר שמסרב להשתתף בהוצאות שוטפות או שיפוצים בבית המשותף.

עורך דין תביעה כספית – מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה

בכל מה שקשור להגשת תביעה כספית, חשוב מאוד שעורך דין מנוסה יעבור על התיק לפני הגשת התביעה על מנת להעריך את סיכויי התביעה, את מכלול הנתונים בתיק, ואת הראיות הקיימות בתיק, טרם הגשת התביעה.

לאחר שעורך הדין יעריך את מלוא סיכויי התביעה ובמידה ומצא עורך הדין כי אכן קיימת עילת תביעה וכי קיימות ראיות מספיקות להגשת התביעה, ניתן להכין את התביעה ולהיערך בהתאם להליך המשפטי הצפוי.

אחד הדברים הכי חשובים שיש לדעת לפני שמתחילים בהליך משפטי ובמיוחד לפני שמגישים תביעה כספית, הוא שנכון לקיים תיאום ציפיות מלא בין עורך הדין ללקוח.

תיאום הציפיות בין הלקוח לעורך הדין ימנע מצב של מפח נפש מצד הלקוח בהמשך חיי התיק המשפטי.

לדוגמא, אם הלקוח משוכנע שיש לו "קייס" לזכות בתביעה כספית במיליון ש"ח, אך עורך הדין לאחר בדיקה מקדימה מעריך שהסכום הריאלי בהתאם למכלול הראיות ולאופי התיק, הפסיקה והחקיקה, יאפשר ללקוח לקבל סכום של כחצי מיליון ש"ח, יש לערוך תיאום ציפיות עם הלקוח מוקדם ככל שניתן ולפני שיוצאים לדרך על מנת שהלקוח לא יתאכזב בהמשך ועל מנת שהלקוח ידע מול מה הוא עומד וכמה הוא צפוי לקבל במידה ויזכה בתיק.

בנוסף לכך, עורך דין מנוסה, ידע להסביר ללקוח כי הליך משפטי הוא הליך אינו צפוי, וגם אם הלקוח משוכנע במאה אחוז שהוא הולך לזכות בתיק, עדיין ישנו סיכוי שהלקוח לא יזכה בתיק ואף יפסיד בו. 

לכן, חשוב מאוד שעורך הדין יסביר ללקוח עוד לפני פתיחת התיק והגשת התביעה, שכל תיק משפטי מכיל סיכון ומדובר בהליך מורכב מאוד שיכול להסתיים במגוון דרכים, שלא תמיד הן לטובת הלקוח.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין תביעה כספית

עורך דין ניר אביבי מתמחה בהגשת תביעות כספיות ובעל תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר אילן. כמו כן עורך דין ניר אביבי מתמחה בדיני חוזים, מקרקעין ובמשפט מסחרי אזרחי ולכן לעורך דין ניר אביבי נסיון רב בליטיגציה אזרחית ובייצוג לקוחות בערכאות משפטיות שונות.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print