עורך דין סכסוכי שכנים

ניר אביבי – עורך דין סכסוכי שכנים 

עורך דין ניר אביבי מתמחה בסכסוכי שכנים ובתביעות של שכנים בבית המשותף.

עורךד ין שמתמחה בסכסוכי שכנים בדרך כלל יהיה עורך דין שמתמחה גם במקרקעין ובחוזים ובייצוג לקוחות בבית משפט ובערכאות השונות.

במאמר זה נעבור על תחומי ההתמחות העיקריים של עורך דין סכסוכי שכנים.

עורך דין סכסוכי שכנים -צו הרחקה לשכן והגשת בקשה למתן צו מניעת הטרדה מאיימת

פעמים רבות סכסוכי שכנים מגיעים למצב של הסלמה כמו לדוגמא: איומים והטרדות מצד שכן ואף לאלימות פיזית או מילולית בין השכנים. במקרים אלו כדאי ואף רצוי לפנות לבית המשפט ולבקש צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אותו שכן שמטריד ומאיים.

בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת מוגש לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאים המקרקעין ומקום מגוריהם של השכנים. הבקשה למתן הצו תוגש ותתמקד בעיקר בבקשה מבית המשפט שיתן צו הרחקה נגד השכן המטריד אשר ימנע את המשך הטרדותיו של השכן והאיומים מצדו.

הפרה של צו הטרדה מאיימת על ידי השכן מהווה עבירה פלילית ויכולה לגרור סנקציות של קנסות פליליים ואף הפעלת מעצר נגד אותו שכן שהפר את הצו.

עורך דין סכסוכי שכנים – פלישה של דייר לשטח המשותף

במקרים של פלישה של שכן או דייר לשטח המשותף של הבניין, יש לפעול במהירות ובנחישות כנגד אותו שכן ולדרוש את פינויו מהשטח המשותף לאלתר. שטח משותף כמובן הינו כל מקום בבית המשותף שבו השטח שייך לכל דיירי הבניין, והדייר עושה בו כשלו. לדוגמא, גג משותף בבניין, חצר בניין משותפת, שבילי הבית המשותף, חניה בבית המשותף ועוד.

במקרים של פלישת שכן לשטח המשותף ניתן להגיש תביעה לצו עשה מהמפקח/ת על המקרקעין על מנת שינתן פסק דין נגד אותו שכן בבית המשותף לפינויו את השטח המשותף לאלתר.

בתביעות מסוג זה, חשוב לפעול מהר ובאופן מדויק שכן אם התביעה לפינויו של השכן הפולש מהשטח המשותף, יתכן ולא יהיה ניתן לפנות את אותו שכן פולש ביעילות ובמהירות.

עורך דין סכסוכי שכנים – הגשת תביעה אצל המפקח/ת על המקרקעין

פעמים רבות ניתן להגיש תביעה נגד שכן בבית המשותף אצל המקפח/ת על המקרקעין שבתחומה נמצאים המקרקעין ו/או הנתבע / הדיירים בבית המשותף. צריך לקחת בחשבון שתביעה אצל המפקח/ת על המקרקעין הינה תביעה לכל דבר וככזו התביעה עשויה להתמשך משך זמן רב ויהיו לה גם עלויות שכר טרחת עורך דין בהתאם.

תביעה אצל המפקח/ת על הבתים המשותפים יכולה להיעשות בגין מקרים שונים כגון:

  • אי תשלום ועד בית בבית משותף
  • פלישת דייר לשטח המשותף
  • תביעה נגד ועד הבית
  • תביעה נגד דייר בבית המשותף
  • תביעה למתן צו עשה נגד דייר בבית המשותף או ועד הבית
  • תביעה כספית נגד דיירים בבית המשותף בגין אי תשלום ועד בית
  • ועוד

סכסוכי שכנים יכולים להגיע גם לפתחו של בית משפט השלום, בדמות תביעה כספית לכל דבר ועניין, לדוגמא תביעה בגין נזקי רטיבות שנגרמו עקב דירה שיש בה נזילות, או תביעת סכסוכי שכנים על הפרות בניה ופלישה למקרקעין.

עורך דין סכסוכי שכנים – תביעה לסילוק יד ממקרקעין

לעיתים מגיעים למשרדנו לקוחות אשר השכן הגובל איתם במקרקעין פלש לשטח המגרש והדבר מהווה פגיעה בזכות הקניינית של בעל המקרקעין.

במקרים אלו, ניתן להגיש תביעה בסדר דין מקוצר לסילוק יד ממקרקעין נגד השכן הפולש לשטח המגרש.

במקרים אלו של תביעה לסילוק יד ממקרקעין, יש לקחת בחשבון שניתן להגיש את התביעה בסדר דין מקוצר, דבר אשר אינו מאפשר לנתבע (לשכן) להגיש כתב הגנה באופן אוטומטי כמו בכל תביעה אחרת, ולמעשה הנתבע (השכן) נדרש להגיש בקשת רשות להתגונן, ורק אם יקבלו אותה ,יהיה רשאי להגיש כתב הגנה.

עורך דין ניר אביבי -עורך דין סכסוכי שכנים

כאמור, סכסוכי שכנים מביאים איתם מקרים שונים ורבים של סכסוכים משפטיים ותביעות שונות בבית המשפט השונים ובערכאות השונות.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין שמתמחה בסכסוכי שכנים, בדיני מקרקעין ובדיני חוזים.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי בטלפון : 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print