עורך דין בתים משותפים

עורך דין ניר אביבי – עורך דין בתים משותפים

כחלק מתחום התמחותו של עורך דין ניר אביבי, מטפל עו"ד אביבי בסכסוכים ועניינים הנוגעים לדיירים בבתים משותפים, לסכסוכי שכנים וייצוג דיירים וועדי בתים משותפים בבית המשפט ואצל המפקח/ת על המקרקעין.

במאמר זה נסקור את תחומי התמחויותיו של עורך דין בתים משותפים.

עורך דין בתים משותפים – גביית חוב מדיירים בבית המשותף

פעמים רבות מגיעים נציגי בתים משותפים ודיירים בבית המשותף למשרדו של עורך דין ניר אביבי לאחר שכל הניסיונות לגבות את שכר הדירה מדייר שמסרב לשלם את דמי הועד או להשתתף בהוצאות המשותפות של הבית המשותף עולים על שרטון.

במקרים אלו אין ברירה לנציגות הבית המשותף ולדיירים בבית המשותף להגיש תביעה למפקח/ת על המקרקעין ולבקש מבית המשפט / המפקח/ת לחייב את הדייר הסרבן להשתתף בהוצאות הבית המשותף ולשלם את חובו.

עורך דין בתים משותפים – תביעה נגד שכר עקב נזקי רטיבות

לא פעם מגיעים למשרדנו לקוחות ודיירים בבית המשותף אשר אחד מדיירי הבית המשותף אינו מתקן את הנזילה מדירתו אשר גורמת לרטיבות בדירת השכן. במקרים אלו נגרמים נזקים רבים לדירה שנפגעת מנזקי הנזילות וכן עגמת נפש רבה. בנוסף לכל כאשר המצב מחמיר, בדרך כלל גם מתגלים נזקי עובש על קירות וגגות הדירה והדבר אף מהווה מפגע בריאותי.

לכן, במקרים שדירת דייר בבית משותף סובלת מפגעי רטיבות עקב נזילה בקיר או תקרת הדירה, ולאחר שבעל הדירה בממנה קיים המפגע מסרב לתקן בנזילה ו/או לתקן את נזקי הרטיבות בדירה הנפגעת, ניתן להגיש תביעה נגד אותו דייר ולדרוש גם תיקון של הנזילות וכן תיקון ושיפוץ של הדירה הנפגעת מפגעי הרטיבות.

עורך דין בתים משותפים – תביעה נגד דייר שהשתלט על השטח המשותף

גם במקרים שבהם דייר השתלט על השטח המשותף כמו למשל גינת הבית המשותף או גג הבית המשותף, ניתן להגיש תביעה ולדרוש פינויו של הדייר הפולש. במקרים רבים הדבר יכול לגרום לסכסוך שכנים ולמעשי איומים ואף אלימות מצד הדייר הפולש, אך אל חשש, יש מה לעשות במקרים אלו בהם הדייר הפולש מאיים ומגדף, ולכן יש לפנות לעורך דין שמתמחה בבתים משותפים.

דייר פולש מהווה מפגע של ממש ולפעמים אף יכול לגרום להורדת ערך הדירות בבית המשותף עקב פחד של רוכשים פוטנציאליים לרכוש דירה בבתי משותף בו השטח המשותף נמצא בחזקת הדייר הפולש. לכן, חשוב מאוד לנקוט בצעדים המחמירים ביותר נגד דייר אשר פולש לשטח המשותף בנחישות ומייד עם השתלטותו של הדייר על השטח המשותף, שכן לאחר שהדייר יבסס את שליטתו בשטח המשותף , יהיה קשה יותר (אך עדיין אפשרי) לפנותו בקלות.

עורך דין בתים משותפים – בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת

סכסוך שכנים הוא מצב אשר פעמים רבות יכול להביא שורה של הטרדות ואיומים מצד דיירים בבית המשותף. לכן, פעמים רבות עורך דין בתים משותפים ידרש להגיש לבית המשפט בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, כאשר אחד השכנים בבית המשותף מרגיש מאויים ומוטרד ע"י שכן אחר בבית המשותף. צו הטרדה מאיימת הוא למעשה צו שניתן לבקשת דייר בבית המשותף אשר מגיש את הבקשה נגד דייר אחר, אשר מטריד אותו ומאיים עליו, וכאשר מרגיש אותו דייר שישנה סכנה לפרטיותו על ידי אותו דייר, או חמור מכך, לגופו.

לכן, את הבקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת יש להגיש מייד או זמן קצר לאחר המעשה הפוגעני של הדייר בבית המשותף, ולדרוש בצו את הרחקתו של הדייר הפוגע וכמובן ניתן לבקש סנקציות נוספות כמו למשל: הימנעות משהייה בשטח המשותף, איסור לשאת נשק, צו הרחקה לאותו דייר, ועוד.

עורך דין בתים משותפים – מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה

כאמור, עורך דין בתים משותפים מתמחה במגוון תחומים ולרוב יהיה עורך דין חוזים וגם עורך דין מקרקעין.

לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ משפטי צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי בטלפון: 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print