עורך דין קניית דירה

עורך דין ניר אביבי – עורך דין קניית דירה

עורך דין קניית דירה הוא גם עורך דין דיני מקרקעין שהינו עורך דין חוזים ועורך דין שמתמחה בקניית ורכישה של דירה מקבלן, קניית דירה יד 2, ובעסקאות מקרקעין מורכבות כגון קנייה ורכישה של נחלה חקלאית ו/או משק חקלאי, נדל"ן מסחרי ועוד.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין חוזים ועורך דין מקרקעין בעל נסיון בתחום ומשרדו ממוקם בתל אביב ובזכרון יעקב.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא קניית דירה ומכירת דירה, צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי.

עורך דין קניית דירה – חייב להיות בעל נסיון בתחום

כאשר ניגשים לבצע קנייה של דירת מגורים, חשוב ליצור קשר עם עורך דין טרם התחלת המשא ומתן על מנת שילווה את הרוכשים בזמן המשא ומתן, בעריכת הסכם המכר וכן בשלב הרישום והדיווח לרשויות המסים.

עורך דין קניית דירה מנוסה ומיומן, ידע לבצע את כל הבדיקות המקדימות טרם קניית הדירה, ולבחון את מצבה התכנוני של הדירה כמו גם את מצב הרישומי. לדוגמא, במידה והדירה אינה רשומה בטאבו, אלא בהערת אזהרה בלבד או רשומה אך ורק בפנקסי הרישום של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עורך הדין חייב לבצע בדיקות מקדימות טרם ירכוש הקונה את הדירה.

עורך הדין המייצג את הקונה, חייב להיות בעל נסיון בתחום המקרקעין ולהיות בקיא בסוגים השונים של עסקאות המקרקעין הקיימות בשוק, כגון:

האם עורך דין קניית דירה יכול לייצג את הקונה גם במכירת הדירה?

התשובה לכך היא כן ואפילו רצוי שכך יהיה, שכן במקרים שבהם קונה דירה מעוניין גם למכור את דירתו לשם החלפת דיור ו/או שדרוג דירה, חשוב שאותו עורך דין ייצג את הלקוח על מנת להיות בקיא בעסקה באופן מדוייק. הדבר חשוב משום שבדרך כלל בעסקאות של קניה ורכישה של דירה בזמן קצר, יש להתייחס לשתי העסקאות, הן של הקניה והן של הרכישה כמקשה אחת, הן מבחינת ההליך המימוני, הן מבחינת הפינוי של הדירה, הן מבחינת הדיווח לרשויות ועוד.

לכן, במידה וקונה הדירה מעוניין גם למכור את דירתו, אין כל מניעה שעורך הדין שמייצג את הלקוח בקניית הדירה ייצג אותו במכירת הדירה, ואפילו עדיף שכך יהיה.

האם עורך דין קניית דירה יכול לייצג הן את הקונה והן את המוכר?

ראשית כל, אין מניעה בחוק על עורך דין לייצג את לקוחותיו הן בעסקה קניה והן בעסקת מכירה, אך חשוב מאוד לשים לב שעורך הדין נשאר נאמן לשתי לקוחותיו בד בבד עם ביצוע העסקה, ובנוסף לכך, הוא עדיין חייב להיות נאמן לתקנות האתקיה החלות עליו מכוח כללי לשכת עורכיה דין בכל מה שקשור לאתיקה שבין עורך הדין לבין לקוחותיו.

אך גם כאן, כל עוד עורך הדין לא מנוע מלייצג את שני הצדדים בפן האתי ובפן המקצועי, אז אין כל מניעה שעורך הדין ייצג את שני הצדדים לעסקה בהסכם קניית דירה ובהסכם רכישת דירה.

כמה לוקח עורך דין קניית דירה?

עורך דין קניית דירה בדרך כלל יגבה מלקוחותיו את שכר הטרחה הנהוג בשוק, שהוא 0.5% בתוספת מע"מ משווי העסקה. אך כמובן ששכר הטרחה יכול להשתנות בהתאם לגובה העסקה, מורכבותה, איזור הדירה ועוד.

לא מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין שעושה "מבצעים" שונים, שכן הדבר יכול להעיד על מקצועיותו של עורך הדין.

באופן כללי חשוב לדעת, שעורך הדין שמייצג את לקוחותיו בעסקה לקניית דירה, חייב לבצע בדיקות רבות ויש לו אחריות רבה, ולכן שכר הטרחה חייב לשקף את גודל האחריות והעבודה שיש לעורך הדין בעסקה.

עורך דין קניית דירה – סיכום

במאמר זה פירטנו את תפקידו של עורך דין קניית דירה ומדוע חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין קניית דירה שמתמחה בחוזים, דיני מקרקעין ועוד.

עסקת קניית קירה היא עסקה חשובה, אולי החשובה והמשמעותית ביותר שרוכשי דירה יבצעו במהלך חייהם ולכן אין לזלזל בכך וחשוב לשים על כך את הדגש המתאים תוך בחירת עורך דין מקצועי ומיומן במקרקעין ונדל"ן.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא קניית דירה ורכישת דירה, צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי בטלפון 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print