סילוק יד ממקרקעין

עו"ד ניר אביבי מתמחה במקרקעין חוזים וייצוג בבתי משפט.

תביעה לסילוק יד ממקרקעין הינה תביעה חשובה ביותר שיש לעשות רק עם עורך דין מומחה בתחום, כזה הוא עו"ד ניר אביבי.

לפרטים נוספים צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון 077-7298914.

סילוק יד ממקרקעין – מהן הוראות החוק?

מה עושים כאשר פולש השתלט על שטח בבעלות אחרת כגון דירה? מגרש ושטח כלשהו? המחוקק הסדיר זאת במספר חוקים שהראשון והעיקרי ביניהם הוא חוק המקרקעין, אשר בו בסעיף 16 לחוק מוגדר כי בעל מקרקעין ומי שזכאי להחזיק במקרקעין זכאי לדרוש מסירת המקרקעין ממי שמחזיק בהם שלא כדין.

כלומר, המחוקק נתן את הדעת לכך שלבעלים של מקרקעין, ישנה זכות לשמור על המקרקעין שבבעלותו ולסלק פולשים אשר נכנסו לו לשטח/לדירה ו/או לכל מקרקעין אחרים, ואף לתבוע תביעה נזיקית על כל אבדן ערך ו/או פיצויים בגין הפלישה.

בנוסף, בס' 29 לפקודת הנזיקין קבע המחוקק כי השגת גבול במקרקעין, היא עוולה נזיקית לכל דבר, ואפילו לא תהיה זו הגנה ראויה כאילו לא ידע משיג הגבול שהוא משיג גבול במקרקעין למעט סייגים מיוחדים המצויין בחוק.

המחוקק אף קבע בהוראות פרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי (סעיף 202 (3) לתקנות) את האופן שבו ניתן לתבוע סילוק יד של פולש שהשתלט על מקרקעין שאינן שלו. 

תבעה לסילוק יד הינה תביעה בסדר דין מקוצר, אשר מאפשרת לבעל מקרקעין לפנות להליך מזורז של סילוק הפולש למקרקעין תוך זמן קצר יחסית שכן מדובר בהליך מקוצר שנועד לטפל בסכסוכים מסוג מסויים.

לדוגמא, כמו תביעה על סכום קצוב (כאשר קיימיות אסמכתאות על חוב ברור וקצוב כגון: חשבוניות מס/קבלה, הזמנות עבודה חתומות על ידי החייב שמסרב לשלם, הסכם חתום וכרטסת הנהלת חשבונות), תביעה לפינוי מושכר ועוד.

תביעה לסילוק יד ממקרקעין – האם כדאי להתייעץ בעורך דין?

תביעה לסילוק יד ממקרקעין

התשובה היא חד משמעית – כן! תביעה לסילוק יד, בדומה לכל תביעה משפטית אחרת (שאינה בבית משפט לתביעות קטנות), דורשת ירידה לפרטים והכרה של סדרי הדין, התקנות והפסיקה. כמו כן בתביעה בסדר דין מקוצר לסילוק יד נדרש עורך הדין להכיר את הניואנסים הקטנים והאפשרויות שקיימות לבעל הדין. לכן, בתביעה לסילוק יד מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום והיוועץ בו לפני שמגישים את התביעה, שכן בתביעה לסילוק יד ממקרקעין יש חשיבות גבוהה למסמכים המוגשים לבית המשפט בעת הגשת התביעה ולפעולות שנעשו קודם להגשת התביעה על ידי עורך הדין.

מכתב התראה לפני הגשת תביעה לסילוק יד ממקרקעין

חשוב מאוד שטרם מגישים תביעה לסילוק יד ממקרקעין נגד פולש, למצות את כל האפשרויות העומדות בפני בעל המקרקעין ולהתנהג בתום לב. על כן, יש לשלוח לפולש מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים כנגדו והגשת תביעה לסילוק יד ממקרקעין. יש לקצוב את זמן ההמתנה לימים, בדרך כלל בין שבוע לשבועיים ולהתריע בפני הפולש כי במידה ולא יסתלק הפולש מהשטח תוך הזמן הנקוב, תוגש נגדו תביעה לסילוק יד במקרקעין.

כמו כן, יש לשקול הגשת תביעה כספית ו/או לתביעת פיצויים מהפולש, שכן בדרך כלל פלישה למקרקעין מלווה בעגמת נפש ואבדן הכנסה ולכן יש לשקול גם הגשת תביעה לדמי שכירות ראויים בזמן הפלישה ותשלום החלק היחסי במידה ומדובר על פלישה חלקית למקרקעין.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בהגשת תביעות במקרקעין, דיני מקרקעין, חוזים ועוד.

לפגישת ייעוץ עם ניר אביבי בעניין של הגשת תביעה לסילוק יד במקרקעין ועוד, צרו קשר בטלפון 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print