תביעה לפינוי דייר שלא משלם שכירות

פעמים רבות פונים למשרדנו בעלי דירות אשר נמצאים במצוקה אמיתית – הדייר שנמצא בדירה לא משלם את דמי השכירות החודשיים, ומסרב להתפנות.

מה עושים במצב כזה? על כך במאמר זה.

האם ניתן לפנות דייר שלא משלם דמי שכירות?

החוק מאפשר עקרונית לפנות דייר מדירה, אך רק אם לא עברו 30 ימים מאז שנכנס הדייר לדירה, במידה וחלפו יותר מ-30 ימים מיום כניסתו של הדייר הסורר לדירה, החוק לא מאפשר את פינויו של הדייר מהדירה ולכן יש לנקוט בפעולות חוקיות אחרות.

עוד נקבע בחוק ובפסיקה, כי גם אם שוכר דירה חודל מתשלומי השכירות, לא ניתן לנתק את הדירה מחשמל ומים וכן כי אסור לפנות את הדייר בכוח. לעניין זה, פעמים רבות פונים אלינו בעלי דירות אשר בטוחים בתחילה שהם יכולים לפנות את הדייר הסרבן מהדירה בכוח ולמשל להחליף צילינדר בדירה ו/או לפרוץ לדירה כאשר השוכר לא בבית ופשוט לפנות את תכולת ביתו. זה המקום להסביר כי אסור בתכלית האסור לבצע פעולות מסוג אלו, וזאת מפני שמדובר בעבירה פלילית אשר תוביל לסנקציות משמעותיות נגד בעל הדירה.

למרות האמור לעיל, ישנן אפשרויות אחרות, אשר מאפשרות לבעל הדירה לפעול לפינוי הדייר הסרבן מהדירה בזמן קצר (יחסית).

תביעה לפינוי מושכר – הדרך החוקית

כאשר מעוניינים לבצע תביעה לפינוי דייר שלא משלם שכירות מהדירה, המחוקק קבע כי דרך המלך לעשות כך, היא להגיש תביעה לבית משפט השלום אשר כותרתה הינה: "תביעה לפינוי מושכר" והיא למעשה הליך ייעוד וזריז יחסית שנועד אך ורק למטרה זו. היתרון בהליך זה הינו שההליך מהיר יחסית – תוך 3 חודשים מיום הגשת התביעה, ניתן לקבל פסק דין כנגד הדייר הסרבן, המורה לו לעזוב את הדירה תוך הזמן שיקבע בפסק הדין.

אי עמידת בהוראות פסק הדין נחשבת לבזיון בית המשפט ותגרור עמה הטלת צו מאסר על הדייר ועל כן יש לראות בפסק הדין כאקט מחייב כנגד הדייר.

האם ניתן לתבוע תביעה כספית כנגד דייר שלא שילם שכירות?

התשובה היא כן, אך בתביעה נפרדת, שכן תביעה לפינוי מושכר לא מאפשרת באותה תביעה לתבוע תביעה כספית. לכן, נהוג להגיש ראשית כל את התביעה לפינוי מושכר, וזאת על מנת לגרום לדייר הסרבן לעזוב את הדירה באופן מייד ומהר ככל שניתן, ולאחר שניתן פסק הדין להגיש תביעה כספית כנגד הדייר על הנזקים שגרם לבעל הדירה וכן על תשלום דמי השכירות שלא שולמו. 

דבר נוסף שחשוב לציין הינו, שלמרות שבתביעות "רגילות", אנו נדרשים לקבל  היתר לפיצול סעדים מבית המשפט כאשר רוצים להגיש את התביעה הכספית לאחר התביעה למתן "צו עשה", בתביעה לפינוי מושכר, לא רק שאנו לא נדרשים לכך, אלא שהדין לא מאפשר הגשה של תביעה לפינוי מושכר בד בבד עם תביעה כספית כנגד הדייר. לכן, יש לקחת בחשבון שתביעה לפינוי מושכר היא לא תביעה כספית כנגד הדייר, אלא נועדה אך ורק על מנת לפנות דייר סרבן אשר מסרב להתפנות מדירת מגורים.

תביעה לפינוי דייר – מומלץ לבצע רק עם עורך דין שמתמחה בתחום

תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה שמצריכה תחום התמחות ספציפי מעורך הדין. לכן מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום ויש לו נסיון עם תביעות מסוג זה.

למשרדו של ניר אביבי נסיון רב בתביעות לפינוי דיירים סרבנים ודיירים שמסרבים לשלם דמי שכירות מדירת מגורים, וכן מתמחה המשרד בניהול תיקים בתחום המקרקעין ככלל.

לפגישת ייעוץ ומידע משפטי נוסף בתחום זה, מומלץ ליצור קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print