פתיחת עסק בארצות הברית

אביבי משרד עורכי דין – מסייעים בפתיחת עסקים בארצות הברית

פתיחת עסק בארצות הברית מאפשרת יתרונות רבים. ביניהם קבלת ויזת משקיע E2 ואפשרות לעבור לארצות הברית באופן חוקי, לגור ולעבוד ביחד עם המשפחה בארצות הברית ולהגשים את החלום האמריקאי.

מה חשוב לדעת לגבי פתיחת חשבון עסק בארצות הברית?

פתיחת עסק בארצות הברית דורשת בדיקה מעמיקה לגבי סוג העסק, מיקום העסק, והמאפיינים של העסק כגון: רווחים בשנים קודמות, התחייבויות שוטפות וקבועות, הכנסות, עובדים, מיקום של העסק, ועוד.

משרדנו מסייע במציאת עסקים בארצות הברית למשקיעים ויזמים רבים, כאשר בדרך כלל הליך מציאת עסק בארצות הברית יהיה מורכב מהשלבים הבאים:

  • הבנה של רצון המשקיע: באיזו מדינה בארצות הברית מעוניין המשקיע להשקיע בעסק? מה התקציב של המשקיע עבור העסק? מהם מאפייני העסק מבחינת תחום פעילות, סוג העסק, וכו'.
  • התחלת איתור עסק בארצות הברית: שלב חשוב בו אנחנו מחפשים ללקוח באמצעות אנשי אמון של המשרד בארצות הברית, מבחר עסקים שעונים לקריטריונים שאותם הציב המשקיע.
  • בדיקת נאותות של העסק הנבחר: לאחר שהמשקיע מקבל הצעות של עסקים שונים לפי בחירתו והמאפיינים שבחר, המשקיע בוחר עסק אחד שמתקדמים איתו לתהליך בדיקת נאותות (Due Dilligence).
  • השלמת העסקה והעברת הכסף למוכר: לאחר בדיקת נאותות של העסק, מתחילים בהכנת הסכם מכירה של העסק עם המוכר, באמצעות עורך דין אמריקאי, ומייד בסיום, סכום ההשקעה עובר למוכר והעסק עובר על שם הקונה/המשקיע.
  • לאחר העברת העסק על שם המשקיע, ניתן כמובן להתחיל לנהל את העסק ובמידת הצורך לקבל גם ויזת משקיע E2 עבור העסק החדש.

פתיחת עסק בארצות הברית – מאפשרת קבלת ויזת משקיע E2

פתיחת עסק בארצות הברית יכולה להיות מסיבות שונות ומגוונות: השקעת נדל"ן בארה"ב, העברת עסק מישראל לארה"ב, ופתיחת עסק חדש בארה"ב. כל הסיבות האלו ואחרות, יכולות להביא למצב שהעסק החדש שיפתח בארצות הברית יאפשר לבעלים של אותו עסק להגיש בקשה לויזת משקיע E2 לארה"ב אשר מאפשרת לגור ולעבוד בארצות הברית ביחד עם בני משפחתו של המבקש. ויזת E2 היא למעשה ויזה שמבוססת על אמנה בין ממשלת ארצות הברית למדינות מסויימות. במסגרת האמנה,  אזרחי אותה מדינה שחברה באמנה, יכולים להגיש בקשה לויזת E2 במידה ויש בבעלותם עסק בארה"ב שמעסיק אמריקאים וכל עוד העסק רווחי. לקבלת ויזת משקיע E2 יש קריטריונים נוספים כמו: 

  • העסק צריך להיות בבעלות של לפחות 50% של מגיש הויזה.
  • העסק צריך להעסיק אזרחים אמריקאיים.
  • העסק בארה"ב צריך להיות רווחי ומגובה בתוכנית עסקית ל-5 שנים לפחות.
  • בעל העסק צריך להעביר כסף מחשבון הבנק שלו לחשבון הבנק של העסק בארה"ב.
  • ועוד קריטריונים נוספים.

עד לתאריך ה-01.05.2019 ישראל לא היתה חברה באמנה ולכן ישראלים לא יכלו להגיש בקשה לויזת משקיע מסוג E2. עד לתאריך זה רק ישראלים עם אזרחות זרה במדינה שחברה באמנה יכלו להגיש את הבקשה לויזת משקיע. אך לאחר מאמצים רבים ישראל הצטרפה לאמנה ולאחר ה-01.05.2019 גם אזרחים ישראלים יכולים להגיש בקשה לויזת משקיע E2.

מהם הדברים הנדרשים על מנת לפתוח עסק בארצות הברית?

פתיחת עסק בארצות הברית זה עניין פשוט יחסית שלא מצריך משאבים רבים. בעיקרון פתיחת עסק בארצות הברית מחולקת למספר שלבים:

  • הון עצמי של לפחות $100,000 עבור פתיחת העסק. כמובן שניתן למצוא עסקים בסכומים גדולים יותר.
  • פתיחת חברה (מומלץ לפתוח חברה מסוג LLC) על מנת ליצור הפרדה מוחלטת בין החברה לבעל העסק. פתיחת החברה משתנה ממדינה למדינה וכך גם אגרת הפתיחה, הזמן הלוקח לפתוח את החברה והמיסוי שמשתנה ממדינה למדינה בארצות הברית של אותה חברה.
  • לאחר אישור מהרשויות באותה מדינה על פתיחת החברה, נדרשת הוצאה של מספר Tax ID לחברה. זאת עושים דרך משרדי ה-IRS – מס הכנסה האמריקאיים וקבלת מספר EIN לחברה. שהוא מעין ח.פ לחברה האמריקאית שנפתחה עבור העסק.
  • פתיחת חשבון בנק בארה"ב לעסק/חברה. פתיחת חשבון בנק אפשרית לרוב רק עם נוכחות בעל החברה בסניף הבנק. בדרך כלל פתיחת חשבון בנק נעשית במקום ובסניף הבנק.
  • דיווח לרשויות המס האמריקאיים. לאחר פתיחת החברה ומספר המס לחברה, ידרש בעל העסק לדווח לרשויות המס האמריקאיים פעם בשנה – בדומה לנעשה בארץ לבעלי חברות ועסקים.

מהם היתרונות בפתיחת עסק בארצות הברית?

כפי שציינו לעיל, פתיחת עסק בארצות הברית מאפשרת להגיש בשם בעל העסק בקשה לויזת משקיע מסוג E2 אשר בסופו של דבר תאפשר לבעל העסק בארצות הברית לעבור ולגור בארצות הברית יחד עם משפחתו וילדיו. כמו כן יתרון נוסף של פתיחת עסק בארצות הברית הוא גישה לקהל האמריקאי שלרוב מעדיף לעבוד עם חברה ו/או עסק מקומי אמריקאי מאשר עם חברה זרה. כמו גם שניהול הספרים הוא אמריקאי ומסמכי החברה הם אמריקאיים ולכן חברות ועסקים רבים בארצות הברית ירגישו יותר בנוח ובטוח לעבוד עם חברה אמריקאית.

חשוב לציין שהשוק האמריקאי הוא שוק גדול ובעל הון רב, ולכן בעלות על עסק בארצות הברית מהווה פוטנציאל רווחים עצום לבעל העסק. 

למשקיעים בתחום הנדל"ן בארצות הברית, פתיחת חברה בארצות הברית ורכישת נכסים על שמה, מהווים יתרון גם מיסויי וגם קנייני שכן בדרך כלל רצוי לרכוש נכסים מניבים על שם חברה LLC ולא באופן פרטי.

פתיחת עסק בארצות הברית – מומלץ לעשות בליווי מומחים בתחום

עם כל היתרונות שבפתיחת עסק בארצות הברית, יש לשים לב שפתיחת עסק בארצות הברית מכילה בתוכה גם אלמנט של סיכון. הסיכון יכול להתבטא בשוק לא מוכר, חשיפה גדולה יותר לניצול לרעה של חוסר ידע ו/או הבנה של השוק על ידי המשקיע הזר בארצות הברית, וחשיפה למיסויי גבוה וכפול לעיתים כאשר חישוב המיסים נערך בצורה לא מקצועית. כמו כן חשוב להבין את החוקים והתקנות המקומיים בכל מדינה באשר לעסקים וחברות, השקעות נדל"ן, רגולציה ועוד.

לכן, פתיחת עסק בארצות הברית והשקעות בארצות הברית, מומלץ מאוד שיעשו בליווי של אנשי מקצוע בתחום ובליווי ייעוץ משפטי והכוונה משפטית מתאימה.

למשרדנו יש נסיון רב בפתיחת חברות ועסקים בארצות הברית וגם בבקשות לויזת משקיע מסוג E2 כתוצאה מפתיחת עסק בארצות הברית.

אנו מסייעים למשקיעים וליזמים לפתוח חברות בארצות הברית, בפתיחת חשבון בנק בארצות הברית וכן בהגשת בקשות לויזת משקיע  E2 לארצות הברית.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא פתיחת עסק בארצות הברית וויזת משקיע לארצות הברית, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print