אכיפת חוזה

אכיפת חוזה מכר ואכיפת חוזה הוא סעד שמוקנה לנפגע מהפרת חוזה על פי חוק החוזים תקופות ומאפשר לחייב את מי שהפר את החוזה לקיים אותו ובנוסף ניתן לתבוע פיצויים על הנזקים שנגרמו עקב הפרת החוזה.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בדיני חוזים ובאכיפת חוזה ובעל תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר אילן.

אכיפת חוזה מחייבת במקרים של הפרת חוזה

פעמים רבות פונים אל משרדו של עורך דין ניר אביבי נפגעים מהפרת חוזה ומבקשים לדעת מה ניתן לעשות. במקרים של הפרת חוזה חשוב מאוד קודם כל להבין ולהבחין האם מדובר בהפרה יסודית של חוזה או בהפרה לא יסודית של חוזה. במקרים של הפרה יסודית של חוזה, יכול מי שנפגע מההפרה לבחור בין ביטול החוזה לאכיפת החוזה. חשוב מאוד לדעת שלא תמיד ניתן לאכוף את החוזה, לדוגמא במצב שבו הנכס כבר לא קיים או שהנכס עבר למישהו אחר, או דוגמא נוספת היא כאשר עובד במקום עבודה מסויים רוצה לתבוע את המעסיק עקב הפרה יסודית, החוק לא מאפשר לחייב מעסיק (למעט במקרים מסויימים) לחייב מעסיק להעסיק את העובד. במקרים אלו יהיה ניתן לתבוע על ביטול חוזה ו/או להגיש תביעה לפיצויים שנגרמו עקב ההפרה של החוזה.

חשוב מאוד לתבוע אכיפת חוזה בזמן

חשוב מאוד שבמקרים שנפגעים מהפרה יסודית של חוזה או מהפרה של חוזה, להודיע למי שהפר את החוזה תוך זמן קצר על ההפרה של החוזה. זאת מכיוון שהמחוקק קבע שיש להודיע תוך זמן סביר וללא שיהוי רב על ההפרה ולדרוש את תיקונה. גם אם מדובר בהפרה יסודית של חוזה ואין צורך לדרוש את תיקון ההפרה, עדיין יש להודיע על הפרה יסודית של החוזה תוך זמן קצר מהרגע שנודע על ההפרה. לדוגמא, אם רוכש דירה התקשר בחוזה מכר מחייב עם המוכר, והמוכר הפר את החוזה מול הקונה עקב כך שלא גילה לו פרטים שהיה חייב לגלות על הבית בזמן המשא ומתן. במקרה כזה הקונה חייב להודיע למוכר על ההפרה היסודית תוך זמן קצר מהרגע שהתגלתה לו ההפרה. זו תהיה בעיה אם הקונה לא ידווח למוכר על ההפרה ויטען בעתיד שהמוכר הפר את ההסכם עמו, אך לא אמר זאת בזמן אמת.

לכן, חשוב מאוד להודיע על הפרה של הסכם ועל הרצון לאכוף את ההסכם או לבטל את ההסכם תוך זמן קצר מהרגע שנודע על ההפרה.

כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה באכיפת חוזה לפני כל פעולה

תחום החוזים בכלל והפרות החוזים בפרט הינו תחום מורכב ביותר שדורש הבנה מעמיקה של החוק והמצב המשפטי הקיים. לכן, אנו ממליצים בחום לא לפעול ללא ייעוץ משפטי צמוד וליווי של עורך דין שמתמחה בחוזים ובהפרות של חוזים לפני שעושים כל פעולה.

פעולה לא נכונה ו/או פעולה שעושים ללא התייעצות עם עורך דין במקרה של הפרת חוזה וכאשר רוצים לבצע אכיפת חוזה או ביטול חוזה עקב הפרה, יכולה להיות הרסנית ולגרום נזק רב שיהיה קשה לשקם בעתיד.

לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין טרם ביצוע כל פעולה בעניין זה.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה באכיפת חוזה 

עורך דין ניר אביבי מתמחה באכיפת חוזה ובדיני חוזים ובמקרים של ביטול חוזה עקב הפרה.

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ומתמחה במקרקעין, חוזים ובתחום האזרחי-מסחרי.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא הפרת חוזה ואכיפת חוזה, צרו קשר בטלפון 077-7298914 עם עו"ד ניר אביבי ו/או עם צוות המשרד.

Facebook
WhatsApp
Email
Print