השקעות בארצות הברית

כאשר מדברים על השקעות בארצות הברית צריך להבין שמדובר בתחום גדול מאוד. שכן השקעות בארצות הברית הינן תחום מאוד מגוון שמכיל בתוכו הרבה תתי תחומים כגון:

  • השקעת נדל"ן בארצות הברית
  • השקעה בעסק בארצות הברית
  • השקעה בשותפות בארצות הברית
  • השקעה בתחום המזון
  • הקמת סטארט אפ בארצות הברית
  • ועוד

השקעה בארצות הברית – איך מתחילים?

השקעה בארצות הברית מגיעה בדרך כלל עם בירוקרטיה רבה ורגולציה וכן צורך לעמוד בסטנדרטים מסויימים ובתנאי סף התחלתיים.

הקמת חברה LLC בארצות הברית

לפני שמשקיעים בהשקעת נדל"ן בארצות הברית, ראשית כל יש להגדיר את המדינה שבה רוצים להשקיע. לאחר שהגדרנו באיזו מדינה מעוניינים להשקיע ולרכוש נכס נדל"ן, יש להקים חברה ובדרך כלל חברה מסוג LLC. הסיבה לכך היא שנהוג ומומלץ לפני כל השקעה בארצות הברית לייצר הפרדה בין האדם הפרטי המשקיע בחברה לבין החברה עצמה. החברה שקמה לטובת ההשקעה הינה גוף נפרד לחלוטין מהבעלים בה ועל כן הן מבחינה מיסויית והן מבחינה חוקית, מומלץ להקים חברה לפני כל השקעה.

בקשה ל-Tax ID לחברה רשומה בארצות הברית

לאחר שהמשקיע הקים חברה מסוג LLC, יש לפתוח לחברה Tax ID, זהו למעשה הח.פ של החברה שפותחים ומספר הזהות שלה ברשויות המס בארצות הברית. ללא הנפקת מספר מס – Tax ID לא תוכל החברה לפתוח חשבון בנק, ולרכוש נכס ולבצע השקעות. לכן, מיד לאחר פתיחת החברה מומלץ להגיש בקשה לקבלת Tax ID  מה-IRS שזוהי רשות המסים בארצות הברית.

פתיחת חשבון בנק בארצות הברית

לאחר שהחברה מקבלת את ה- Tax ID, דרוש לפתוח לחברה חשבון בנק. במקרה זה ישנה בעיה בדרך כלל לפתוח לחברה חשבון בנק מישראל ולכן ברוב המקרים דרוש שבעל החברה הרוצה לפתוח חשבון בנק יתייצב בעצמו באופן פיזי בסניף הבנק בו הוא מעוניין לפתוח את חשבון הבנק. למשקיעים רבים הדבר מהווה בעיה, אבל אנחנו ממליצים בדרך כלל לנסות ולשלב את הביקור בארצות הברית עם חופשה קלה (אם החופשה בפלורידה אז בכלל ניתן ליהנות מחופשה ליד הים בזמן שפותחים את חשבון הבנק בארצות הברית).

תהליך פתיחת חשבון הבנק הוא בדרך כלל קצר ולוקח כשעה בערך בסניף הבנק המקומי ויש צורך להביא את כל מסמכי החברה, דרכון של בעלה החברה ופותח החשבון ולחתום על המסמכים הדרושים. במעמד זה ניתן גם בדרך כלל להנפיק כרטיס אשראי מסוג – "דביט קארד" לחברה וכך יהיה ניתן בעתיד לבצע תשלומים של החברה.

לאחר שהקמנו חברה LLC, קיבלנו את מספר ה-Tax ID של החברה והקמנו חשבון בנק עבור החברה, ניתן להתחיל בהליך ההשקעה שרוצים בו.

השקעה בנדל"ן בארצות הברית

מה רבים הסיפורים על משקיעים ישראלים שנסעו אל מעבר לים והשקיעו בנדל"ן. רובנו מכירים את הסיפורים על הדוד או החבר שנסע לאמריקה עם כמה דולרים בכיס והקים אימפריית נדל"ן, או עסק לשיפוצים ונעשה מולטי מיליונר. לרוב הישראלים יש סיפור על אדם כזה או ששמעו על אדם כזה, אך המציאות שונה לפעמים. השקעה בנדל"ן בארצות הברית היא דבר לא פשוט, שלפעמים אכן יכול להביא רווחה כלכלית ולהתגלות כהשקעה חכמה עם תשואה גבוהה של לפעמים אפילו מעל ל-10%, אך לא מעטים המקרים בהם ישראלים רבים משקיעים בנדל"ן בארצות הברית שלימים מתגלה כהשקעה לא משתלמת במקרים היותר טובים, ובמקרים הרעים לאנשים שהפסידו את רוב או כל הונם על השקעה לא מוצלחת בארצות הברית שהתגלתה כטעות.

כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו ולהבין מדוע השקעה בנדל"ן בארצות הברית הינה תחום מורכב שיש לשקול בכובד ראש ולבצע בדיקות מקדימות רבות ומורכבות לפני ביצוע ההשקעה.

ארצות הברית מדינה ע-נ-ק-י-ת

ארצות הברית היא מדינה ענקית. לפעמים אנשים נוסעים לארצות הברית לטייל או נמצאים לביקור קרובים ו/או לעבודה ומחליטים לנסוע ברכב ממקום למקום, רק אז מבינים המטיילים כמה גדולה ארצות הברית. המרחבים בארצות הברית עצומים, המרחקים לפעמים גדולים עד כדי כך שלמטייל מישראל, קשה לתפוס בתחילה את גודל המרחק בין נקודה לנקודה במפה, שעל פניו ממבט חטוף נראים מרחקים קצרים יותר משהם במציאות.

על כן ובשל גודלה העצום של היבשת, נוצר מצב שבארצות הברית, בניגוד לישראל, ישנו שוני גדול בין מקום למקום ומה שעל פניו לתייר הפשוט נראה כאיזור דומה, מסתבר שגם בתוך העיר וגם במה שנראה כ"אותו איזור", יש שוני גדול מאוד בין שכונות, איזורים ואפילו רחובות. רוצה לומר, שכאשר משקיע בנדל"ן מגיע לארצות הברית ורוצה לבחון האם השקעה היא משתלמת, קורה שהמשקיע מולך שולל לחשוב שאיזור מסויים הוא השקעה טובה בגלל עסקאות אחרות שנעשו בשכונות סמוכות או אפילו רחוב אחד או שניים ליד המקום שבו הוא חושב להשקיע, אך בפועל מדובר בשני איזורים קרובים מאוד אך שונים מאוד שבאחד המחיר רק צפוי לעלות, ובשני, בשל נתונים כמו: אוכלוסיה חלשה מאוד, פרוייקטים עירוניים שהסבירות שהשתדרגו בעתיד קלושים, בתי ספר ברמה נמוכה ועוד הרבה משתנים שמאפיינים שכונות מצוקה בארצות הברית, ההשקעה באיזורים האלו הינה לשים את הכסף של המשקיע על קרן הצבי.

לכן, חשוב מאוד שכאשר ניגשים להשקיע בנדל"ן בארצות הברית ובוחנים איזורי ביקוש ואיזורים להשקעה, להתייעץ עם מומחה נדל"ן מקומי, עורך דין ואנשים ומכרים שגרים באיזור דומה וקרוב לאיזור ההשקעה המבוקש, וכך לנסות לדלות כמה שיותר פרטים על האיזור ולוודא שאנו לא מפספסים פרטים שהיינו צריכים לדעת טרם ההשקעה.

הבירוקרטיה בארצות הברית

ארצות הברית היא אחת המדינות בעלות הבירוקרטיה המורכבת והקשה ביותר בעולם. בארצות הברית המציאו את המשפט: "Follow instructions" ולא סתם, פעמים רבות משקיעים לא מודעים לכמות הבירוקרטיה שקיימת לכל דבר ועם הבירוקרטיה מגיעות התקנות הרבות, החוקים שצריך לעמוד בהם וכן הקנסות.

לדוגמא במדינות רבות בארצות הברית חל חוק על קיצוץ הדשא שלא יעלה על מספר אינצ' מסויים ועל בעל הקרקע לדאוג שהדש יקוצץ בזמן ולא, יקבל קנס. בנוסף משקיעים רבים לא מודעים לעובדה שכל שיפוץ ו/או תיקון בבית דורש אישור מהרשויות. לדוגמא, הוספת נקודת חשמל דורשת ברוב המדינות בארצות הברית הוצאת אישור – Permit מהעיריה. הוספת נקודת ביוב – דורשת פרמיט ועוד. כך שכאשר לדוגמא מגיע משקיע נדל"ן ומעוניין לקנות נכס ולשפץ אותו על מנת שיוכל להשכירו או למוכרו בשנית במכיר גבוה יותר ולעשות רווח, יש לקחת בחשבון את כל המשתנים של הוצאת ההיתרים המתאימים מהעיריה. גם אם הוצאת האישורים הינם באחריות הקבלנים, יש לקחת בחשבון שהמחיר עבור העבודות הינו גבוה יותר במקרים רבים עקב העובדה שהקבלן עצמו צריך ללכת לעיריה ולהוציא את האישור, דבר שמייקר את העבודה גם לקבלנים שמבצעים את העבודה.

עניין האישורים והוצאת הפרמיט בארצות הברית הוא דבר שאין להקל בו בראש שכן בניגוד למדינת ישראל שלא תמיד מבצעת אכיפה בעניינים שונים, בארצות הברית תחום היתרי הבניה והפרמיטים נאכף באופן יסודי רוב הזמן ולכן אדם שמשפץ את ביתו צריך לקחת בחשבון שיש סבירות גבוהה שיזכה לקבל "ביקור" מפקח העירייה שיגיע לבחון האם העבודה העשית עם האישורים המתאימים, ובמידה ולא, בעל הבית יקבל קנס.

בנוסף להוצאת אישורי העבודה, יש לקחת בחשבון עניינים בירוקרטיים רבים אחרים כגון תשלומים מסים גבוהים, ארנונה גבוהה שבארצות הברית נהוג ומקובל שבעל הבית משלם אותה בתשלום שנתי ולא הדייר השוכר את הבית. באיזורים יקרים המסים העירוניים השנתיים יכולים להיות גבוהים מאוד ולעמוד על עשרות אלפי דולרים בשנה.

סיכומו של עניין, על המשקיע הנבון לקחת בחשבון שבהשקעה בארצות הברית ובעיקר בהשקעת נדל"ן בארצות הברית, יש לקחת בחשבון ולשקול את עניין הבירוקרטיה שבדרך כלל עולה כסף ולכן יש לקחת בחשבון עלות נוספת להשקעה בנוסף לעלות הנכס. אלו תשלומים נלווים שיכולים להוות נתח נכבד ואחוזגדול יחסית מההשקעה ועל כן חשוב לקחת אותם בחשבון כאשר ניגשים לבצע שיערוך של ההשקעה בארצות הברית.

השקעה בארצות הברית לא בהכרח מספקת אישור עבודה

משקיעים רבים בארצות הברית יוצאים מנקודת הנחה שההשקעה שלהם בארצות הברית בנכס נדל"ן או בעסק, תספק להם לאחר מכן אפשרות לעבור ולהתגורר בארצות הברית באופן חוקי ומסודר. אך בפועל הדבר שונה. במה דברים אמורים: בארצות הברית אין חוק ו/או תקנה שאומרת שמשקיע בנדל"ן ו/או בכל עסק רשאי אוטומטית לקבל אישור מגורים ו/או עבודה. לכן, משקיעים רבים שבוחרים להשקיע בארצות הברית צריכים לקחת בחשבון שעצם העובדה שהם בחרו להשקיע בארצות הברית לא מספקת להם ויזת מגורים ו/או עבודה בארצות הברית.

אך בכל זאת, ישנן דרכים לעשות זאת ואחת הדרכים הינה הוצאת ויזת משקיע E-2 לארה"ב. 

ויזת משקיע E2 לארצות הברית

ויזת משקיע לארצות הברית הינה ויזה שניתן להוציא על ידי השקעה של סכום כספי בעסק בארצות הברית. הרעיון שעומד מאחורי הויזה הזו הינו שהמשקיע ייצר מקומות עבודה לעובדים אמריקאיים ויעזור לפתח את הכלכלה האמריקאית בעזרת העסק שפתח. חשוב לציין שהשקעה בנדל"ן אינה מספיקה על מנת לקבל את ויזת המשיקע E2 ונדרשת השקעה בעסק שיספק מקומות עבודה לעובדים אמריקאיים. 

היתרונות של ויזת משקיע E2 לארצות הברית

היתרון הגדול והחשוב ביותר של ויזת משקיע E2 לארצות הברית הינו שהויזה מאפשרת לבעל העסק בארצות הברית לגור בארצות הברית באופן חוקי לתקופה של בין 3 ל-5 שנים עם אפשרות להארכת הויזה מעת לעת כל עוד העסק חי וקיים. בנוסף לכך רשאים בן/בת הזוג להצטרף לבעל העסק לארצות הברית ולהגיש בקשה לעבודה חוקית בארצות הברית. כמו כן גם ילדיו של המבקש יכולים להצטרף אליו וללמוד בארצות הברית באופן חוקי.

חשוב לציין שהויזה הינה ויזה שלא למטרת הגירה ולכן לא ניתן לקבל גרין קארד בעזרת ויזה זו אבל כן ניתן להעריך את הויזה לתקופות נוספות ולהשאר תקופה ארוכה מאוד בארצות הברית כל עוד העסק עובד ומקיים את מטרתו.

השקעה בארצות הברית – לחשוב בגדול

כפי שתיארנו במאמר זה, השקעה בארצות הברית יכולה להיות השקעה טובה עם תשואה של מעל ל-10% אך יכולה גם להתברר כשגיאה עסקית שלא בהכרח תחזיר את עצמה. מה שכן חשוב לזכור שבכל מקרה על מנת להשקיע בארצות הברית יש לקחת בחשבון משתנים רבים כמו – המדינה בה רוצים להשקיע, האיזור של ההשקעה, המיסים שיש לשלם בכל מדינה ובכל נכס שמשתנים לפי סוג השכונה, רמת הטיפוח ועוד. בסופו של דבר השקעה בארצות הברית מאפשרת פתיחת חלונות למעבר לארצות הברית באופן זמני או קבוע ולפעמים מדובר בהגשמת חלום למשקיעים מסויימים ולכן הסיבות הן לא תמיד כלכליות נטו אל מורכבות משיקולים אחרים חשובים לא פחות.

משרדנו מטפל בעסקאות נדל"ן בארצות הברית, פתיחת עסקים בארצות הברית, פתיחת חברות וחשבונות בנק בארצות הברית וכן בויזות משקיע E2 לשם מעבר לארצות הברית בשל פתיחת עסק.

לפרטים נוספים צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print