ויזת משקיע E2 לארה"ב – איפה כדאי להגיש?

ניר אביבי משרד עורכי דין מתמחה בהגשת ויזת משקיע מסוג E2 לישראלים ואזרחים זרים אשר מעוניינים לעבור לארצות הברית לצורך ניהול עסק.

פירטנו את היתרונות של ויזת משקיע ואת הדרישות לויזה במאמר מפורט מאוד שניתן לקרוא אותו בלינק הבא:

ויזת משקיע E2 לארה"ב

ובכל זאת, ראינו לנכון לכתוב מאמר נפרד על שאלה שאנחנו נשאלים הרבה פעמים על ידי מתעניינים בויזת משקיע ולקוחות המשרד, והיא: איפה כדאי להגיש את הבקשה לויזת משקיע – בקונסוליה בישראל או בתוך ארה"ב?

במאמר זה ננסה להסביר על היתרונות והחסרונות של להגיש את הבקשה לויזת משקיע בהתאם.

איפה כדאי להגיש את הבקשה לויזת משקיע – בקונסוליה או בארה"ב?

כפי שציינו, ויזת משקיע הינה ויזה שמאפשרת לבעל עסק בארה"ב שמחזיק לפחות 50% לעבור לגור בארה"ב עם משפחתו, לצורך ניהול העסק אשר בבעלותו בארה"ב.

לויזה עצמה יתרונות רבים והעיקרי בהם הוא שהמועמד מקבל ויזה שאיתה הוא יכול לגור מס' שנים בארה"ב ביחד עם משפחתו, ולנהל את העסק בצורה בטוחה ופשוטה.

עם זאת, השאלה אשר עולה פעמים רבות בהליך של הגשת ויזת משקיע, היא איפה כדאי למגיש הבקשה להגיש את הבקשה לויזת משקיע.

הגשת ויזת משקיע בקונסוליה האמריקאית בישראל או בארה"ב

לדעתנו, "דרך המלך" להגשת ויזת משקיע הינה בקונסוליה בתל אביב, ישראל, וזאת מפני שהגשת הויזה בתל אביב תחסוך למועמד הגשה נוספת והכרחית גם ככה, בקונסוליה בתל אביב, באם המועמד היה מגיש את הבקשה לויזת משקיע בתוך ארה"ב תוך כדי "שינוי סטטוס" לרשות ההגירה האמריקאית – ה-USCIS. שינוי סטטוס הינו מצב שבו משקיע נכנס לארה"ב עם ויזת תייר לדוגמא מסוג B1/B2, ומשנה את הסטטוס שלו בארה"ב על ידי הגשה לסטטוס של משקיע מסוג E1/E2.

שינוי סטטוס אפשרי אמנם, אך למעשה מונע מהמועמד לצאת מארה"ב ולשמור על הסטטוס שלו. לכן, מיד כאשר מי ששינה את הסטטוס שלו בארצות הברית עוזב את המדינה, הוא יאלץ בכל מקרה לעבור בקונסוליה בתל אביב או במדינה אחרת לפי העניין, ולהגיש בקשה מחודשת.

במקרים כאלו, כאשר המועמד יצטרך להגיש בקשה חדשה, ישנו סיכוי לא קטן שהבקשה לויזת משקיע תדחה על ידי הקונסוליה, וזאת למרות שלאותו מבקש קיים כבר עסק בארצות הברית, בית מגורים שבו הוא גר, ואפילו אם הילדים לומדים בבית הספר בארה"ב.

הסיבה לכך היא שרשויות ההגירה בארצות הברית לא אוהבים את הרעיון שמי שנסע לארצות הברית בסטטוס של תייר, שינה סטטוס למשקיע, ונראה שהוא מתכנן להגר לארצות הברית לצמיתות.

בעניין זה נזכיר את אופייה של ויזת משקיע, ויזת משקיע מוגדרת ביסודה כויזה שלא למטרת הגירה, ולכן כל נסיון להגר לארה"ב על ידי בעל הויזה נראה בעין לא יפה על ידי הרשויות האמריקאים.

בכל מקרה, במידה והמועמד לויזת משקיע מעוניין להגיש את הבקשה לשינוי סטטוס בארה"ב, הוא יכול לעשות זאת בעודו שוהה בתוך ארה"ב בסטטוס של ויזת תייר (או כל ויזה אחרת אותה הוא מחזיק כאשר הוא שוהה בארה"ב), על ידי הגשת הבקשה לרשות ההגירה בארה"ב ה-USCIS.

תשובה מטעם רשות ההגירה תגיע תוך מס' חודשים, אלא אם המועמד מגיש בקשה לטיפול מהיר בבקשה, ואז זמן ההמתנה לתשובה יהיה כשבועיים מיום הגעת המסמכים של הבקשה לרשות ההגירה. יש לשים לב שטיפול מהיר בבקשה הינו כ-$2,500

 

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בהגשה של ויזת משקיע E2

משרדנו מתמחה בהגשה של ויזת משקיע גם בארצות הברית כשינוי סטטוס וגם בקונסוליות האמריקאיות ברחבי העולם וזאת בהתאם למקום המגורים של מגיש הויזה.

כמובן שאנו מטפלים בהגשה שוטפת של ויזות לקונסוליה האמריקאית בתל אביב וגם בירושלים.

לפרטים נוספים פנו עוד היום לעורך דין ניר אביבי ובררו את סיכויכם להגשת ויזת משקיע לארה"ב.

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print