ניכור הורי מצד האם

ניכור הורי הינו מצב שבו אחד ההורים מסית את ילדו כנגד ההורה השני וגורם לריחוק ולפעמים אף לניתוק מוחלט בין ההורה לקטין.

במצבים של ניכור הורי חשוב לדעת שהדבר אינו גזירה משמיים ויש מה לעשות בנידון, החל מהגשת תביעה נזיקית לניכור הורי בבית המשפט ואף למצב שבו ההורה הסובל מניכור הורי יחדול מתשלום מזונות הקטינים.

ניכור הורי מצד האם – מה ניתן לעשות?

למשרדנו מגיעים מפעם לפעם תיקים של אבות אשר סובלים מניכור הורי מצד בת הזוג.

ניכור הורי הינו מצב שבו הקטינים שנמצאים בחזקת אמם, שומעים דברים כנגד האב בזמן שהותם עם האם. 

ניכור הורי הינה תופעה שיכולה להיות הרסנית ולפגוע קשות ביחסים שבין האבא לקטין או הקטינה, ולכן חשוב מאוד לפעול בצורה מהירה ונכונה עם החשש שמתקיים ניכור הורי כנגד האב.

במצבים בהם ניכור הורי מתרחש, חשוב מאוד לפנות בהקדם לעורך דין לענייני משפחה ואשר מתמחה גם בגירושין ובהליכים מורכבים בין בני זוג, על מנת לוודא תחילה האם באמת מדובר בניכור הורי.

משעורך הדין מזהה מצב שבו מתרחש ניכור הורי, יש לפעול באופן מהיר מול האם אשר גורמת לניכור הורי כנגד האב, ולהגיש בקשה לבית המשפט להפסקת הניכור ההורי.

הליך משפטי שכזה יכול גם ליתן סעד כנגד האם לחדול מהניכור ההורי, ולפעמים אף לפצות את האב בפיצויים כספיים ואף להביא למצב שהאב יפסיק לשלם מזונות לילדיו, בשל הניכור ההורי שחווה.

איך מזהים מצבים של ניכור הורי מצד האם?

במצבים של ניכור הורי מצד האם, ניתן להבחין בדרך כלל בשינוי ביחסים שבין האב לקטין.

בדרך כלל כאשר מתבצע ניכור הורי מצד האם כנגד האב, הקטין לא ירצה לשהות במחיצת האב, ואף יסרב לבלות עם האב.

במצבים חמורים של ניכור הורי הקטין אף מסרב ליצור קשר עם האב ומנתק עמו קשר.

חשוב מאוד להבין שיש מה לעשות במצבים של ניכור הורי מצד האם וכי בית המשפט אוסר על מי מההורים לבצע ניכור הורי ו"ללכלך" אחד על השני.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בניכור הורי מצד האם

עורך דין ניר אביבי מתמחה במצבים שבהם מתרחש ניכור הורי מצד האם כנגד האב וכאשר קטין מסרב ליצור קשר עם אביו ובמקרים חמורים אף בוחר לנתק קשר עם האב בשל ניכור הורי מצד האם.

חשוב מאוד לדעת שבמקרים של ניכור הורי מצד האם ומצד האב ניתן לעשות מספר פעולות משפטיות אשר יכולות לסייע לפתרון הבעיה ולעזור לאב לחדש קשר עם ילדיו.

לפרטים נוספים צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי.

Facebook
WhatsApp
Email
Print