מכירת דירה יד 2

פעמים רבות פונים למשרדו של עורך דין ניר אביבי לקוחות אשר מעוניינים לרכוש דירה יד 2 מאדם פרטי.

בין אם מדובר ברכישת דירה בבניין משותף ובין אם מדובר ברכישת בית קרקע או בית דו משפחתי ביישוב כפרי, מכירה ורכישה של דירה יד 2  מחייבת ביצוע בדיקות מקדמיות רבות טרם שעל עורך דין מקרקעין לבצע.

מכירת דירה יד 2 במגזר העירוני

מכירת דירה במגזר העירוני בדרך כלל מתאפיינת במכירת דירת מגורים בבניין משותף. בדרך כלל מכירת דירה יד 2 בבית משותף תהיה רכישת דירה שמוגדרת כתת חלקה והעסקה נעשית בהקשר של אותה תת חלקה בלבד.

כאשר הדירה לא עברה בטאבו (הדבר יכול להיות מסיבות שונות כגון: הדירה רשומה עדיין על החברה המשכנת ששיכנה את הבניין ומכרה דירות לקונים בעבר, רישום הבית המשותף לא הסתיים, ועוד סיבות אחרות), אז בעל הדירה יהיה רשום בהערת אזהרה בלבד.

כיום הרבה מאוד עסקאות מתבצעות באופן זה אשר הבעלות של בעל הדירה בדירה והאופן שבו הוא רשום בטאבו רשום בהערת אזהרה על שמו של בעל הדירה בלבד.

חשוב מאוד לדעת שמכירת דירה יד 2 שאינה רשומה בטאבו או שרשומה באופן חלקי בטאבו כגון הערת אזהרה בלבד, אפשרית בהחלט אך יש לבצע פעולות משפטיות מתאימות על ידי עורך דין שמתמחה בתחום במהלך העסקה וכן לבצע בדיקות מקדימות לפני החתימה על הסכם המכר.

משכנתא במכירת דירה יד 2

רוב העסקאות של מכירת דירה יד 2 נעשות בעזרת לקיחת משכנתא מבנק למשכנתאות.

כאשר קיימת משכנתא על דירה יד 2, יש לדאוג כמובן לפרוע את המשכנתא במהלך העסקה. הדבר הכרחי גם על מנת שהקונה יוכל לקחת משכנתא בעצמו.

ישנו נוהל מסודר של מכירת דירה יד 2 וסילוק המשכנתא בכל עסקה ועסקה ובהתאם להוראות הבנק הממשכן.

כאשר הדירה רשומה על שם החברה המשכנת, יש לקבל את אישורה של החברה המשכנת לרישום הערת אזהרה ורישום המשכנתא על שם הבנק הממשכן כבטוחה.

כאשר מדובר במכירת דירה יד 2 שאינה רשומה בחברה משכנת אלא בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל, יש לבצע את רישום המשכנתא ואת סילוק המשכנתא בהתאם להוראות הבנק ולקבל את אישור הטאבו ורשות מקרקעי ישראל על סילוק המשכנתא ועל רישום המשכנתא.

חשוב לציין שיש לקחת בחשבון בעת מכירת דירה יד 2 את לוח הזמנים שלוקח לבנקים ולרשויות הרישום לרשום ולסלק משכנתאות, דבר אשר לקוח זמן ויש לקחת אותו בחשבון בהסכם המכר בכל עסקת מכירה יד 2.

מכירת דירה יד 2 במגזר הכפרי

היום במיוחד לאחר הקורונה, משפחות רבות וקונים רבים מעוניינים בבתים צמודי קרקע. עקב זאת, ישנן הרבה מאוד עסקאות של מכירת דירה יד 2 במגזר הכפרי וביישובים כפריים, בדרום,במרכז ובצפון הארץ.

עסקאות מכירת דירה יד 2 במגזר הכפרי אינן שונות מהותית ממכירת דירה יד 2 במגזר העירוני, אלא שהרבה פעמים מדובר במכירת מגרשים, חלקות מגורים צמודות קרקע הדורשות חתימה על הסכמי שיתוף (כאשר יש מספר בעלי קרקע באותה חלקה או תת חלקה), ועוד סוגים שונים של עסקאות מורכבות.

חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין שמתמחה במכירת דירה יד 2 גם כאשר מבצעים מכירה או רכישה של דירה יד 2 במגזר הכפרי וביישובים קהילתיים שונים.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה במכירת דירה יד 2 

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין שמתמחה בעסקאות מכירת דירה יד 2 במגזר העירוני ובמגזר הכפרי לרבות הסכמי שיתוף, רכישה ומכירה של מגרשים, ועוד.

לעורך דין ניר אביבי נסיון רב בכל מה שקשור לעסקאות מקרקעין מורכבות, מכירת דירת יד 2 ועוד.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר עם בטלפון המופיע באתר או השאירו פרטים בטופס צור הקשר המופיע באתר ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print