עורך דין מקרקעין בזכרון יעקב

זכרון יעקב – מושבה מבוקשת

זכרון יעקב נחשבת למושבה איכותית וותיקה בעלת מערכת חינוך טובה ואוכלוסיה עמידה.

בנוסף לכך, זכרון יעקב נמצאת במיקום אסטרטגי מצוין- כ-25 דקות נסיעה מחיפה, 10 דקות נסיעה מכביש 6 וכביש החוף, 10 מרחק נסיעה דומה לרכבת בנימינה, וכן 40 דקות מתל-אביב.

המושבה זכרון יעקב, משמשת גם כמיקום אסטרטגי לתושבי יישובי הסביבה ובהם – תושבי חוף כרמל, בנימינה -גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, היישוב הערבי פורדיס, בת שלמה ועוד. בזכרון יעקב נמצאים הבנקים, שירותי הדואר, בתי הקפה, המסעדות ועוד. כמו כן בשנים האחרונות חל פיתוח מסיבי של מרכזים מסחריים ואף מרכז "יס פלאנט" שמספק בידור ושירותי קולנוע לכלל הציבור באיזור.

לא בכדי סיבות אלו הן גם מוקד המשיכה לזוגות צעירים ומשפחות לבחור בזכרון יעקב כמקום מגוריהם.

בעקבות ה"הגירה" החיובית לזכרון יעקב ממקומות שונים בארץ, היקף עסקאות המקרקעין הינו בנפח גדול ועולה כל הזמן עם המשך ההגירה לזכרון יעקב.

עקב זאת בזכרון יעקב קיימים עשרות משרדי עורכי דין אשר מספקים שירותים שונים ללקוחות היישוב והסביבה. עורכי הדין ביישוב מתמקדים בעיקר בתחום האזרחי והמסחרי עם דגש על עסקאות מקרקעין, צוואות וירושות, נדל"ן מסחרי ועוד.

השכונות המבוקשות בזכרון יעקב

זכרון יעקב מחולקת לשכונות והעיקריות בהן הן: 

  • שכונת גבעת עדן – שכונה יוקרתית הנמצאת בחלקה הצפון מערבי של המושבה ומכילה בעיקר בתים פרטיים ווילות יוקרתיות. מחיר הבתים בשכונה זו נעים בין 2,400,000 וצפונה ויכולים גם להגיע למעל ל-10,000,000 ש"ח.
 
  • שכונת חלומות זכרון – שכונת חלומות זכרון נמצאת בחלק הצפון מזרחי של המושבה. שכונת חלומות זכרון היא שכונה צעירה המכילה ברובה זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים. השכונה מתאפיינית בבנייה צפופה יחסית של בנייני רבי קומות בני 4 עד 6 קומות המכילים בממוצע 25 דיירים בבניין. מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים בשכונה יכול להגיע ל-1,700,000 ש"ח, לדירת 5 חדרים 1,900,000 ש"ח ולדירת גן ו/או דירת פנטהאוז 2,100,000 ומעלה (תלוי במספר החדרה, בבניין ובגימור).
 
  • שכונת המושבה – שכונת המושבה למעשה מחולקת למספר תתי שכונות – מרכז המושבה, שכונת יעקב, היקב ועוד. בשכונה זו קיימים בתי מגורים ותיקים ומשופצים ומעט בנייני דירות. דירת מגורים בבניין משותף בשכונת המושבה יכולה להגיע ל-1,850,000 לדירת 4 חדרים. ובית פרטים על מגרש של 250 מ"ר, קוטג' ו/או דו משפחתי מתחילים מ-2,250,000 והילך. המחיר משתנה בהתאם לגימור, שטח המגרש, השטח הבנוי, השיפוץ הנחוץ ועוד. בחלק מהאיזורים בשכונת המושבה התב"ע מאפשרת בניית 2 יחידות דיור על שטח של 500 מ"ר ומכיוון שמדובר בשכונה ותיקה, קיימות עסקאות לא מעטות של בתים שנמכרים עבור הרחבה ובניה של שתי יחידות דיור ואף יותר בהתאם לשטח המגרש. המחירים בשכונת המושבה יחסית גבוהים עקב הקרבה הגדולה למרכזי הקניות והסחר של המושבה והגישה למוסדות החינוך האיכותיים ברגל ובזמן נסיעה קצר יחסית.
 
  • שכונת נווה שרת (שיכון דרומי): שכונת נווה שרת היא שכונה שנמצאת בחלק הדרום-מזרחי של זכרון יעקב. בעבר (שנות ה-50-60 של המאה הקודמת), שוכנו בה עולים חדשים ממדינות מזרח אירופה (רומניה ופולין) וכן ממדינות המזרח התיכון כגון מרוקו, טוניסיה ועוד. אם בעבר היה לשכונה שם פחות טוב מהשכונות האחרות וה"מרכזיות" יותר בזכרון יעקב, עקב מצב סוציו-אקונומי פחות טוב מבשאר איזורי המושבה, כיום המצב אינו כך כבר והשכונה נהנית מפיתוח רב, מאיזורים ירוקים, קרבה לפארק המושבה אשר מכיל שטחים ירוקים רבים ונהנה מזוגות צעירים ומשפחות עם ילדים. השכונה ברובה מכילה בתים דו-משפחתיים וחד משפחתיים כאשר חלקם עדיין דורשים שיפוץ. גם בשכונה זו התב"ע מאפשרת בנייה של 2 יחידות דיור על שטח של 500 מ"ר ועל כן יזמים רבים ובעלי נכסים מנצלים את אחוזי הבניה בשטח ומבצעים בניה של בית או אפילו בתים נוספים בשטחם. מחיר של בית מגורים דו משפחתי על שטח של 250-300 מ"ר בשכונה זו נע בן 2,100,000 ש"ח ל-2,500,000 ש"ח כמובן תלוי בשטח המגרש, השטח הבנוי, רמת הגימור וזכויות הבניה במגרש.
 
  • שכונת נוה הברון – נוה הברון נחשבת לאחת מהשכונות היוקרתיות ביותר בזכרון יעקב אם לא השכונה היוקרתית ביותר. עם נגישות וקרבה לשמורת הנדיב, נוף לים וקרבה למוסדות חינוך ולמרכזים מסחריים, השכונה מתאפיינת בביקוש רב ועל כן מחירים גבוהים יחסית לשאר השכונות. שכונת נווה הברון מאופיינת ברובה המוחלט בבתים פרטיים ווילות על מגרשים גדולים של בין 350-700 מ"ר ומחיר בית יכול לנוע בין 2,700,000 ל-4,500,000 ש"ח ואף למעלה מכך בהתאם לרמת הגימור, שטח המגרש ואחוזי הבניה.
 
  • שכונת השמורה – גם שכונת השמורה, בדומה לשכונת גבעת עדן ושכונת נוה הברון הינה שכונה יוקרתית , אשר נהנית מנוף ים ברבים מהבתים בה וקרבה לשמורת הטבע של גני הנדיב. מחירים בשכונת השמורה נעים בין 2,700,000 ל-3,600,000 ש"ח וכמובן צפונה מכך תלוי ברמת הגימור של הבתים, שטח המגרש, הקרבה לשמורה (קו ראשון לשמורה או נוף לים מהווה מקפצת מחיר לשווי הבתים).
  • שכונת רמת צבי- שכונת רמת צבי הינה שכונה שבחלקה מאכלסת קהילה חרדית איכותית שהשתלבה באופן כמעט מוחלט בחיי היום יום בזכרון יעקב. בנוסף לבנייני מגורים ישנים יחסית בשכונה, כיום מבוצעים פרוייקטים של תמ"א 38 רבים בשכונה אשר תורמים להתחדשות השכונה ומביאה זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים לשכונת רמת צבי ולזכרון יעקב. מחיר דירת 4 חדרים ממוצע בבניין שעבר שיפוץ לפי פרוייקט תמ"א 38 הינו 1,450,000 ש"ח. 
 
  • שכונת מול היקב – שכונת מול היקב הינה שכונה מבוקשת בזכרון יעקב הנמצאת למרגלות הצד המזרחי של זכרון יעקב וצופה ברובה על "פארק המושבה" הנמצא ממזרח למושבה. השכונה מאופיינת באוכלוסיה צעירה יחסית של משפחות עם ילדים ובעלת אופי יותר נינוח ופחות יוקרתי. לכן השכונה מבוקשת בקרב משפחות וזוגות צעירים בעיקר בשל המחירים האטרקטיביים יותר של הבתים הדו משפחתיים הנמצאים בה ושל הדירות.
    דירת 3 חדרים בשכונת מול היקב תעלה בממוצע 1,300,000 ש"ח ואילו בית דו משפחתי / קוטג' על קרקע של 250 מ"ר ושטח בנוי של 160 מ"ר יעלה בסביבות 2,400,000 ש"ח. מחיר אטרקטיבי יחסית למושבה היוקרתית.
 
בנוסף לשכונות שפורטו לעיל, קיימים פרוייקטים רבים ונקודתיים נוספים ברחבי המושבה המהווים גם הם מוקדי השקעה ליזמים ולפרטיים, כגון: שכונת הבאר הנבנית בימים אלו במורדותיה המזרחיים של המושבה, שכונת נאות גלים (השכונה הצבאית), שכונה חדשה הבנית בסמוך לרחוב החיטה בנווה הברון ועוד פרוייקטים רבים של בנייני דירות בוטיק יוקרתיים ברחבי המושבה.
 

סקרנו את השכונות הבולטות בזכרון יעקב ואת היצע הבתים בהן, וכן את ממוצע המחירים בכל שכונה ושכונה. 

להשקיע בזכרון יעקב

מהסיבות שפורטו לעיל, יזמים רבים וכן רוכשי דירות פרטיים מתעניינים בזכרון יעקב עקב השוני והגיוון בכל שכונה ושכונה וכן המרקם האנושי, אפשרויות הבניה, התב"ע המשתנה והפוטנציאל הקיים בעסקאות מקרקעין מסוגים שונים ברחבי המושבה, מביאים משקיעים מכל רחבי הארץ לזכרון יעקב.
בין אם מדובר ביזמי נדל"ן אשר מבקשים להשביח את הקרקע בעזרת ביצוע "תב"ע נקודתית" או בשפה המקצועית – תוכנית מפורטת, ו/או יזמים שמעוניינים לבצע בניית בתי מגורים להשבחה ועשיית תשואה גבוהה, ובין אם מדובר ברוכשים פרטיים אשר מעוניינים לגור ברחבי המושבה, זכרון יעקב מכילה את האפשרויות לביצוע כל אחד ואחד מאלו.

כפי שצויין בתחילת המאמר, בזכרון יעקב מתבצעות עסקאות נדל"ן רבות בעיקר בתחום דירות המגורים, וזאת בשל העובדה שזכרון יעקב הינה מושבה איכותית, פסטורלית , בעלת אוכלוסיה איכותית ומוסדות חינוך מובילים. על כן בזכרון קיימים משרדי עורי דין אשר מספקים שירות לרוכשי דירות ובתי מגורים וכן לתושבי זכרון יעקב המבקשים לשדרג ולהשתדרג בבית חדש בתחומי המושבה. 

קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין מקרקעין בזכרון יעקב

אנו ממליצים לפני ביצוע השקעה בזכרון יעקב בין אם כיזמים ובין אם כרוכשים פרטיים, לבצע בדיקות מקדימות ולהבין איזה מהשכונות הן השכונות המתאימות יותר לאופי המשפחה שמבקשת לבצע את המעבר, מהן האפשרויות העומדות למשקיעים מבחינת תקציב, "Value for money" ומהם הדברים שחשובים למשקיעים כאשר ניגשים לבצע עסקת מקרקעין בזכרון יעקב. בנוסף לבדיקות מקדימות אלו, יש תמיד, כמו בכל עסקת נדל"ן, לבצע בדיקות של הכנס עצמו ובהם: בדיקת תכנון ובניה בה בודקים באם יש לנכס חריגות בניה והאם הוא עומד בכל התקנות הקבועות בחוק התכנון והבניה, האם קיימים הסכמים שונים בנכס כמו למשל הסכם שיתוף , זיקת הנאה וכו', לבדוק בעזרת מודד מוסמך את גבולות הנכס והאם יש פלישות כלשהן בנכס, את מצבו הרישומי של הנכס בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) או רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), ועוד בדיקות רבות שיש לבצע לפני שמבצעים עסקת מקרקעין.

את בדיקות אלו ועוד, מומלץ מאוד לבצע בעזרת עורך דין מקרקעין בזכרון יעקב על מנת לקבל את התמונה המשפטית המלאה של הנכס אותו מעוניינים לקנות.

לאחר כל בדיקות אלו, יכולים הרוכשים לגשת לבצע את עסקת הנדל"ן בלב שלם ובביטחון.

משרדנו הינו משרד עורך דין מקרקעין בזכרון יעקב ומספק שירותי עריכת דין ברחבי המושבה בתחומי המקרקעין, צוואות וירושות ומשפט אזרחי ומסחרי.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print